تمام نگاه ها به صورتجلسه FOMC (اخبار فارکس چهارشنبه 3 خرداد)
اخبار فارکس

تمام نگاه ها به صورتجلسه FOMC (اخبار فارکس چهارشنبه 3 خرداد)

امروز چهارشنبه 24 می 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

سرمایه گذاران به دلیل عدم پیشرفت بین جمهوری خواهان و کنگره درباره افزایش سقف بدهی ها، امروز و تا بدین لحظه رویکردی مبتنی بر احتیاط را برگزیده اند.

همین مساله مهم باعث شده تا شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را با رقبای بین المللی اش ارزیابی می کند اطراف سطح مهم روانی 103.50 در حال درجا زدن باشد. اگر نمودار شاخص دلار امریکا را باز کنید متوجه خواهید شد که در همین منطقه مذکور یک سطح مقاومتی وجود دارد که دلار برای عبور از آن به یک محرک قوی نیاز دارد.

ضمنا بد نیست بدانید که شاخص های آتی سهام ایالات متحده در این لحظه منفی می باشند و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری که یکی از محرک های دلار امریکا می باشد در این لحظه در قیمت 3.70% در حال معامله شدن می باشد.

ساعاتی پیش بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) در سشن معاملاتی آسیا اعلام کرد که نرخ بهره خود را 25 واحد پایه افزایش داده و به 5.5 درصد رسانده است. شایان ذکر است این موضوع از قبل توسط تحلیلگران اقتصادی پیش بینی شده بود.

این بیانیه نشان می دهد که RBNZ انتظار دارد تا ماه سپتامبر نرخ ها را بدون تغییر و در همان رقم 5.5% نگه دارد.

ضمنا آدریان اور، رئیس فعلی RBNZ در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سیاستگذاری گفت: ما در حال حاضر جلوتر از تورم قرار داریم و خاطرنشان کرد که بازار کار تحت فشار کمتری قرار دارد.

دفتر آمار ملی بریتانیا نیز اوایل امروز گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آوریل به طور سالانه 8.7 درصد افزایش یافته است. رقم اعلام شده از عدد ماه مارس که 10.1% بود کمتر ولی نسبت به پیش بینی 8.2 درصدی بالاتر بود.

ضمنا CPI خالص که بدون احتساب انرژی ها و اقلام خوراکی است به رقم 6.8 درصد افزایش یافت. شایان ذکر است پیش بینی تحلیلگران رقم 6.2 درصد بود.

در نهایت شاخص قیمت خرده فروشی نیز به 11.4 درصد افزایش یافت که از رقم قبلی 13.5 درصد در ماه مارس کمتر بود.

مطالعه مقاله جلسه فدرال رزرو را به شما پیشنهاد میکنیم.

رویدادهای مهم امروز

امروز قرار است آلمان شاخص احساسات کسب و کار IFO خود را در سشن اروپا اعلام کند. مهمتر از خبر قبل، صورتجلسه مهم آخرین نشست فدرال رزرو است که قرار است در سشن معاملاتی نیویورک توسط کمیته FOMC منتشر شود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD که دیروز به پایین ترین میزان خود در دو ماه گذشته یعنی اطراف 1.0760 سقوط کرده بود امروز و تا بدین لحظه اطراف همین منطقه در حال درجا زدن می باشد.

ضمنا بد نیست بدانید که قرار است رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، راس ساعت 21:15 به وقت ایران یک سخنرانی داشته باشد.

جفت ارز GBPUSD که بعد از انتشار داده های اقتصادی خود تا 1.2470 صعود کرده بود در این لحظه چیزی در حدود 50 پیپ پایین تر و اطراف قیمت 1.2420 در حال معامله شدن است.

جفت ارز NZDUSD نیز بعد از جلسه شورای سیاستگذاری بانک مرکزی نیوزیلند شروع به سقوط تا اطراف 0.6133 کرده است. این پایین ترین میزان این جفت ارز از ابتدای ماه می تا الان است.

جفت ارز USDJPY هم که تا سطح مهم روانی 139 صعود کرده بود چند روزی است اطراف قیمت 138.50 در حال درجا زدن می باشد.

در انتها اونس جهانس طلا هم که دیروز برای چندمین بار متوالی تا نزدیک سطح مهم روانی 1950 دلار سقوط کرده بود با مقاومت گاوها مواجه شد و در این لحظه اطراف 1974 دلار در حال معامله شدن می باشد.