تمام تمرکزها بر FOMC (اخبار فارکس چهارشنبه 25 مرداد)
اخبار فارکس

تمام تمرکزها بر FOMC (اخبار فارکس چهارشنبه 25 مرداد)

امروز چهارشنبه 16 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy معروف است باز کنید متوجه خواهید شد که دلار بعد از چهار روز صعودی بودن امروز و تا بدین لحظه قرمز می باشد.

در واقع دلار امریکا یک منطقه مقاومتی قوی اطراف قیمت 103.30 تا 103.40 دارد که همین ناحیه مهم جلوی صعودهای بیشتر دلار را گرفته است.

ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی توکیو، بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) همان گونه که پیش بینی شده بود نرخ های بهره بانکی خود را بدون تغییر و در همان رقم 5.5 درصد نگه داشت.

RBNZ در بیانیه سیاسی خود خاطرنشان کرد که سیاست گذاران توافق کرده اند که نرخ بهره را برای آینده در سطوح قابل پیش بینی و محدودکننده ای نگه خواهند داشت.

رئیس فعلی RBNZ در ادامه اضافه کرد که انتظار می رود تورم در محدوده هدف بانک مرکزی تا نیمه دوم سال 2024 کاهش خواهد یافت.

جفت ارز NZDUSD هم به دنبال این خبر کمی قدرت گرفت و خودش را تا سطح مهم و روانی 0.6000 یعنی چیزی در حدود 0.5 درصد بالاتر کشاند.

تورم در بریتانیا همانطور که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود به طور سالانه از 7.9 درصد در ماه ژوئن به 6.8 درصد در ماه ژوئیه کاهش یافت که این مساله مطابق با انتظارات بازار بود.

ضمنا خالص تورم که بدون احتساب خوراکی و انرژی ها است نیز برای همین مدت مشابه بدون تغییر و در همان رقم 6.9 درصد باقی ماند. بد نیست بدانید شاخص سالانه خرده فروشی انگلستان نیز از رقم 10.7 درصد به 9 درصد کاهش یافت.

در کل تمامی داده های تورم و مربوط به آن مطابق با انتظارات مارکت بود و جفت ارز GBPUSD هم در واکنش به این اخبار به سمت قیمت 1.2750 در حال صعود است.

در همین حال، معاملات آتی شاخص سهام آمریکا به دنبال کاهش شدید شاخص ‌های اصلی وال استریت در روز سه ‌شنبه پس از هشدار موسسه رتبه دهی Fitch مبنی بر کاهش رتبه‌ بندی برخی از وام ‌دهندگان در محدوده مثبت معامله شد.

مهمترین رویدادهای امروز فارکس

امروز قرار است گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم اروپا راس ساعت 12:30 ظهر به وقت ایران منتشر شود. ضمنا در سشن معاملاتی نیویورک هم قرار است گزارشات مربوط به مسکن و جواز ساخت و سازهای این کشور منتشر شود.

در انتها مهمترین رویداد امروز، صورتجلسه ماه ژوئیه فدرال رزرو است که قرار است توسط کمیته بازار آزاد فدرال رزرو یا همان FOMC راس ساعت 21:30 برگزار شود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD که تا پایین سطح مهم 1.09 سقوط کرده بود در این لحظه موفق شده خودش را تا اطراف قیمت 1.0930 بالا بکشد.

جفت ارز USDJPY هم پس از 6 روز صعودی بودن بالاخره دیروز ترمز خود را در قیمت مهم و روانی 145 کشید و امروز هم اطراف همین سطح مهم در حال معامله شدن می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا که دیروز برای اولین بار از اواخر ماه ژوئن تا پایین سطح مهم 1900 سقوط کرده بود موفق شد قبل از پایان روز کاری دوباره بالای همین سطح مهم بازگردد.

با توجه به اینکه بازده اوراق قرضه ده ساله خودش را اطراف قیمت مهم 4 درصد حفظ کرده طلا برای صعود دچار مشکلات شدیدی می باشد.