همه منتظر سخنرانی رئیس FOMC (اخبار فارکس پنجشنبه 27 مهر)
اخبار فارکس

همه منتظر سخنرانی رئیس FOMC (اخبار فارکس پنجشنبه 27 مهر)

امروز پنجشنبه 19 اکتبر 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

دیروز چهارشنبه شاخص دلار امریکا تحت تاثیر دو فاکتور بسیار مهم ریسک گریزی ناشی از ادامه دار شدن جنگ و افزایش نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری شروع به افزایش تا اطراف 106.63 کرد و در همان محدوده روز کاری خود را به پایان برد.

حال همینطور که نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله به سمت عدد مهم 5 درصد حرکت می کند دلار امریکا هم امروز و تا بدین لحظه سبز و اطراف 106.60 در حال معامله شدن می باشد.

امروز قرار است راس ساعت 19:30 به وقت ایران رئیس فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول، در مجموعه اقتصادی نیویورک برای معامله گران و سرمایه گذاران سخنرانی کند.

تمام تریدرها منتظر شنیدن صحبت های پاول هستند تا بلکه بتوانند ادامه مسیر سیاستی فدرال رزرو درباره افزایش و یا توقف نرخ های بهره را متوجه شوند.

دیروز شاخص های اصلی وال استریت متحمل زیان های زیادی شدند زیرا سرمایه گذاران به نتایج درآمدهای سه ماهه سوم کمپانی ها که ترکیبی از خوب و بد بود و تشدید تنش های ژئوپلیتیکی واکنش نشان دادند.

امروز و تا بدین لحظه هم شاخص های آتی سهام امریکا وضعیت آنچنان خوبی ندارد که این مساله نمایانگر وضعیت محتاط گونه این روزهای مارکت است.

در ضمن دیشب دفتر اقتصادی بژ فدرال رزرو چشم ‌انداز کوتاه ‌مدت اقتصاد ایالات متحده را با ثبات توصیف کرد.

بر اساس آخرین گزارشات، حملات هوایی دیشب اسرائیل ادامه داشت و نیروهای دفاعی اسرائیل خاطرنشان کردند که درگیری ها با حزب الله "تشدید قابل توجهی" داشته است.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

مهمترین رویداد امروز سخنرانی جرومی پاول در نیویورک است و امریکا قرار است گزارش فروش خانه های در حال انتظار و درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی خود را نیز منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

بعد از اینکه دیروز جفت ارز پر طرفدار EURUSD تا همسایگی سطح مهم 1.06 بالا رفت شروع به کاهش کرد و در محدوده منفی روز کاری خود را به اتمام رساند. امروز و در این لحظه هم جفت ارز یورو به دلار اطراف قیمت 1.0535 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم که انتظار می رفت بعد از گزارش تورم مصرف کننده خود که بهتر از انتظارات مارکت اعلام شد صعود کند، در سشن معاملاتی نیویورک تحت فشار فروش قرار گرفت و تا اطراف 1.2135 ریزش کرد.

این جفت ارز امروز هم در حال کاهش است و تا بدین لحظه توانسته تا اطراف سطح مهم 1.21 سقوط کند.

جفت ارز USDJPY هم کماکان نزدیک بالاترین میزان سالانه خود یعنی 149.80 در حال معامله شدن است.

در همین راستا ساعاتی پیش ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن در پاسخ به سوالی درباره مداخله مخفیانه در بازار ارز گفت: اساسا ما در هنگام مداخله در بازار ارز اظهار نظر نمی کنیم.

در انتها اونس جهانی طلا هم دیروز موفق شد به بالاترین میزان خود در 2 ماه گذشته یعنی اطراف 1962 دلار صعود کند. این مساله ناشی از فضای ریسک گریز موجود در مارکت به دلیل ادامه جنگ و تنش های ژئوپلیتیکی است.

تنها فاکتوری که باعث شد تا طلا دیروز مقدار زیادی از سودهای خود را پس بگیرد افزایش نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری بود.