همه منتظر جلسه FOMC (اخبار فارکس چهارشنبه 29 شهریور)
اخبار فارکس

همه منتظر جلسه FOMC (اخبار فارکس چهارشنبه 29 شهریور)

امروز چهارشنبه 20 سپتامبر 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

بعد از اینکه جمعه گذشته شاخص دلار موفق شد به بالاترین میزان خود در شش ماه گذشته صعود کند دو روز گذشته را در حال اصلاح خود تا پایین تر از سطح مهم 105 بود.

حال امروز و تا بدین لحظه شاخص دلار توانسته دوباره خودش را تا بالای سطح مهم 105 برساند و در حال حاضر چند پیپی بالاتر از همین منطقه مهم راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

پوند استرلینگ ساعاتی پیش و بعد از انتشار گزارش تورم مصرف کننده CPI ماه اوت که کمتر از انتظارات و پیش بینی های مارکت از آب درآمد در مقابل رقبای خود شروع به ضعیف تر شدن کرده است.

طبق آخرین گزارشات، دفتر ملی آمار بریتانیا اعلام کرد تورم سالانه در بریتانیا که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود از 6.8 درصد در ژوئیه به 6.7 درصد در ماه اوت کاهش یافته است.

شایان ذکر است بدانید مارکت منتظر رقم 7.1 درصد بود که عدد ذکر شده بسیار پایین تر از آن اعلام شد.

سایر جزئیات این گزارش نشان می دهد در حالی که شاخص قیمت خرده فروشی که پیش بینی شده بود 9.3 درصد باشد به 9.1 درصد افزایش یافته ولی تورم خالص در همین مدت مشابه از 6.9 درصد به 6.2 درصد کاهش یافته است.

همانطور که مطلع هستید امشب قرار است فدرال رزرو امریکا راس ساعت 21:30 نشست ماه سپتامبر خود را به منظور تعیین نرخ های بهره برگزار کند.

پیش بینی شده بانک مرکزی امریکا نرخ هایش را در همان محدوده 5.25 تا 5.50 دست نخورده رها کند. آنچه می تواند در مارکت امشب به خصوص دلار امریکا نوسان ایجاد کند بازنگری اعضای فدرال رزرو درباره آینده اقتصاد بر اساس نمودار نقطه ای است.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

مهمترین رویداد امروز نشست ماه سپتامبر اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو امریکا به منظور تعیین نرخ های بهره است که راس ساعت 21:30 به وقت ایران برگزار خواهد شد. ضمنا بانک مرکزی امریکا قرار است پیش بینی خود از وضعیت آینده اقتصاد که به آن نمودار نقطه ای گفته می شود را نیز اعلام کند.

خبر مهم دیگر امروز تولید ناخالص داخلی نیوزیلند است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز GBPUSD که تا اطراف سطح مهم 1.24 صعود کرده بود در واکنش به کاهش تورم مصرف کننده تا اطراف 1.2330 ریزش کرد. این پایین ترین قیمت جفت ارز GBPUSD از اواخر ماه می امسال تا الان است.

در ضمن جفت ارز eurgbp نیز در واکنش به خبر تورم به بالاترین میزان خود در شش هفته اخیر صعود کرد و جفت ارز gbpjpy هم چیزی در حدود 50 پیپ خود را از دست داد.

دیروز جفت ارز EURUSD ابتدا موفق شد تا بالای سطح مهم 1.07 صعود کند ولی قبل از اینکه سشن معاملاتی امریکا تمام شود این جفت ارز دوباره به پایین سطح مهم 1.07 کاهش یافت.

جفت ارز USDJPY هم دیروز تا نزدیک سطح بسیار مهم 148 بالا رفت و امروز شاهکار جدیدی از خود ثبت کرد و بالاخره سطح مهم 148 را فتح کرد.

شایان ذکر است بدانید این بالاترین قیمت دلار به ین در 11 ماه گذشته است.

در انتها اونس جهانی طلا که دیروز تا اطراف سطح مهم 1940 دلار صعود کرده بود شروع به ریزش کرده و امروز و تا بدین لحظه تا خود سطح مهم 1930 دلار کاهش یافته است.