همه منتظر نشست امشب فدرال رزرو (اخبار فارکس چهارشنبه 24 خرداد)
اخبار فارکس

همه منتظر نشست امشب فدرال رزرو (اخبار فارکس چهارشنبه 24 خرداد)

امروز چهارشنبه 14 ژوئن 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید در کنار شما هستند تا آخرین خبرهای مهم درون مارکت فارکس را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان نمودار شاخص دلار امریکا که با نماد DXY معروف است را باز کنید متوجه ریزش قیمت دلار تا اطراف سطح مهم و روانی 103 خواهید شد.

این مساله ناشی از کاهش بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا و گمانه زنی ها درباره عدم افزایش نرخ های بهره فدرال رزرو در جلسه امشب است.

همانطور که مطلع هستید تمام مارکت منتظر نشست مهم امشب اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو امریکا (FOMC) به منظور تعیین نرخ های بهره هستند.

کل بازار فارکس در یک وضعیت خلسه و محتاط گونه ای به سر می برد.

چیزی که جلسه امشب فدرال رزرو را مهم تر کرده، خلاصه پیش بینی های اقتصادی آینده که موسوم به نمودار نقطه ایست به علاوه کنفرانس خبری بعد از اعلام بیانیه فدرال رزرو با رئیس فعلی بانک مرکزی امریکا، جرومی پاول است.

همانطور که در جریان هستید دیروز سه شنبه راس ساعت 16 اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)  گزارش داد تورم در امریکا که به وسیله شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود به طور سالانه از 4.9 درصد در آوریل به 4 درصد در ماه می کاهش یافته است.

در حقیقت این پایین ترین میزان تورم از ماه مارس 2021 تا الان است.

جزئیات بیشتر این گزارش نشان می ‌دهد که تورم خالص یا همان Core CPI که بدون احتساب مواد غذایی و انرژی ها است از 5.5 درصد که انتظار می ‌رفت به 5.3 درصد کاهش یافته است.

ضمنا تورم خالص ماهانه که برای مارکت و مقامات فدرال رزرو مهمتر است نیز طبق پیش بینی ها همان رقم 0.4 درصد اعلام شد.

حال و بر اساس گزارش تورم دیروز انتظار می رود فدرال رزرو برای اولین بار در یک سال گذشته نرخ های بهره را امشب افزایش ندهد.

در واقع کل تمرکزها بر صحبت های پاول درباره افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه و مسائل پیرامون آن است.

رویدادهای مهم امروز

امروز قرار است اروپایی ها گزارش مربوط به داده های صنعتی خود را منتشر کنند.

ایالات متحده امریکا هم قرار است گزارش PPI را اعلام کند و مهمتر از آن نشست امشب فدرال رزرو است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD پس از ریزش تا قیمت 1.0773 شروع به افزایش تا خود سطح مهم 1.08 کرده است. شایان ذکر است بدانید دیروز این جفت ارز بعد از انتشار گزارش تورم تا 1.0825 هم بالا رفت.

جفت ارز GBPUSD هم که دیروز به دلیل گزارش تورم ضعیف امریکا افزایش یافت، امروز و تا بدین لحظه در حال بالا رفتن تا اطراف 1.2630 می باشد.

جفت ارز USDJPY هم که موفق به شکستن سطح مهم 140 نشد شروع به ریزش تا پایین این سطح مهم و روانی کرده است.

در انتها اونس جهانی طلا که تا درست طبق پیش بینی های دیروز ما تا سطح 1940 دلار سقوط کرده بود در این لحظه اطراف قیمت مهم 1950 دلار در حال معامله شدن می باشد.