همه منتظر بانک مرکزی اروپا (اخبار فارکس پنجشنبه 23 شهریور)
اخبار فارکس

همه منتظر بانک مرکزی اروپا (اخبار فارکس پنجشنبه 23 شهریور)

امروز پنجشنبه 14 سپتامبر 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy در بازار فارکس مشهور است باز کنید متوجه عدم مومنتوم کافی در آن خواهید شد.

تنها دلیل آن این است که کل مارکت چشم انتظار نشست مهم بانک مرکزی اروپا (ECB) به منظور تعیین آخرین تغییرات درباره نرخ های بهره است.

شایان ذکر است بدانید این جلسه قرار است راس ساعت 15:45 دقیقه برگزار شود.

تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده اند که بانک مرکزی اروپا امروز و در نشست مهم ماه سپتامبر خود نرخ های بهره اش را بدون تغییر و دست نخورده باقی خواهد گذاشت.

اگر این اتفاق بیافتد این اولین باری خواهد بود که بانک مرکزی اروپا از اوایل سال 2022 تا الان نرخ های خود را تغییر نمی دهد!

ولی به عقیده کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید رئیس فعلی ECB، کریستین لاگارد، درها را برای افزایش نرخ بیشتر باز خواهد گذاشت.

در ضمن خانم لاگارد قرار است در این نشست خود پیش بینی اش درباره رشد و تورم را به بازار اعلام کند.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

مهمترین واقعه امروز برای اروپایی ها نشست مهم بانک مرکزی اروپا به منظور تعیین نرخ های بهره است که قرار است ساعت 15:45 دقیقه برگزار شود.

سپس مارکت راس ساعت 16 منتظر گزارش مهم تورم تولید کننده امریکا یا همان PPI و سپس گزارش درخواست برای مطالبات هفتگی بیکاری ایالات متحده است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

پس از اینکه جفت ارز EURUSD دیروز به دلیل گزارشات ضعیف از سمت اتحادیه اروپا تا اطراف سطح مهم 1.07 ریزش کرد سروکله گاوهای مارکت پیدا شد. این جفت ارز امروز موفق شد تا 1.0750 صعود کند ولی در این لحظه در قیمت 1.0730 راکد و بدون حرکت مانده است.

جفت ارز GBPUSD بعد از اینکه دیروز بعد از انتشار گزارش تورم ایالات متحده تا اطراف 1.2430 ریزش کرد سروکله گاوهای مارکت پیدا شد. این جفت ارز امروز موفق شده تا سطح مهم 1.25 صعود کند ولی در حال حاضر کمی پایین تر از همین سطح مهم در حال درجا زدن می باشد.

جفت ارز AUDUSD که دو روز گذشته را نزولی بود و تا اطراف قیمت 0.6380 ریزش کرده بود بلافاصله با مقاومت خریداران مارکت مواجه شد. این جفت ارز امروز و به لطف داده های قوی بازار مشاغل خود موفق شده تا بالای قیمت 0.6450 صعود کند.

ساعاتی پیش اداره آمار استرالیا (ABS) نشان داد که اقتصاد استرالیا توانسته 64.900 شغل نسبت به ماه قبل ایجاد کند که ناشی از مشاغل پاره وقت آن بوده است. ضمنا نرخ بیکاری هم همانطور که انتظار می رفت در رقم 3.7 درصد ثابت ماند.

جفت ارز USDJPY هم تحت تاثیر اظهارات شاهینی یکی از مقامات ژاپنی تا سطح مهم 147 ریزش کرد و در حال حاضر کمی بالاتر از همین منطقه مهم راکد مانده است.

در انتها این سومین روز متوالی است که اونس جهنی طلا نزولی است و در حال ریزش تا سطح بسیار مهم 1900 دلار است. شایان ذکر است بدانید این پایین ترین میزان قیمت طلا از 23 اوت تا الان است.