همه منتظر جلسه ECB (اخبار فارکس پنجشنبه 5 مرداد)
اخبار فارکس

همه منتظر جلسه ECB (اخبار فارکس پنجشنبه 5 مرداد)

امروز پنجشنبه 27 ژوئیه 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد DXY معروف است باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار بعد از جلسه مهم دیشب فدرال رزرو و سخنان جرومی پاول، رئیس فعلی بانک مرکزی امریکا، تا اطراف سطح مهم 100.50 سقوط کرده است.

در حقیقت این سومین روزی است که شاخص دلار امریکا در حال ریزش است.

همانطور که انتظار می رفت فدرال رزرو پس از جلسه شورای سیاست گذاری ماه ژوئیه نرخ های بهره خود را 25 واحد دیگر افزایش داد تا نرخ فعلی خود را به 5.25 تا 5.50 درصد برساند.

شایان ذکر است بدانید این بالاترین نرخ بهره ایالات متحده امریکا در 22 سال گذشته است.

اگر بخواهیم بیانیه ماه ژوئن فدرال رزرو را با بیانیه دیشب (ماه ژوئیه) مقایسه کنیم تنها به یک اختلاف می رسیم.

در حقیقت پاول در بخش کنفرانس خبری بعد از قرائت بیانیه فدرال رزرو تاکید کرد که سیاست های بانک مرکزی امریکا تا الان به اندازه کافی محدود کننده بوده است.

 ضمنا وی از هرگونه ارائه سیگنالی نسبت به ادامه فرایند سیاست های انقباضی تا پایان سال خودداری کرد که همین مساله ماشه ریزش نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا را کشید و باعث شد تا دلار امریکا تحت فشار قرار بگیرد.

دقیقا همین فاکتور مهم باعث شده تا نرخ بازده اوراق قرضه قرمز شود و دلار امریکا را مجبور کرده تا میانه های سطح مهم 100 سقوط کند.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

امروز قرار است مارکت میزبان دو رویداد بزرگ باشد؛ یکی نشست مهم بانک مرکزی اروپا (ECB) به منظور تعیین نرخ های بهره و دیگری گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم امریکا.

اولین گزارش قرار است راس ساعت 15:45 و دومی در ساعت 16 منتشر شود.

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نرخ های بهره خود را 25 واحد دیگر افزایش دهد. ضمنا اظهارات رئیس ecb، کریستین لاگارد نیز در مورد چشم انداز سیاست های این بانک در مواجهه با نشانه های فزاینده رکود اقتصادی در منطقه یورو توسط شرکت کنندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در مورد گزارش مهم GDP هم پیش بینی شده اقتصاد امریکا بعد از رشد 2 درصدی در سه ماهه اول، 1.8 درصد در سه ماهه دوم افزایش پیدا کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD بعد از جلسه دیشب فدرال رزرو در حال صعود تا اطراف 1.1130 می باشد. این دومین روز متوالی است که جفت ارز یورو به دلار در حال افزایش است.

جفت ارز GBPUSD هم که با احتساب امروز سومین روزی است که سبز و صعودی می باشد در این لحظه موفق شده تا نزدیک سطح مهم 1.30 صعود کند.

جفت ارز USDJPY هم که چهارمین روز متوالی است که ریزشی می باشد تا پایین سطح مهم 140 سقوط کرده است.

در انتها اونس جهانی طلا هم که برای چهارمین روز متوالی سبز و صعودی می باشد توانسته خودش را تا سطح مهم 1980 دلار بالا بکشد. البته طلا در این لحظه 3 پیپ پایین تر از همین سطح در حال معامله شدن می باشد.