تمام توجه ها به بانک های مرکزی (اخبار فارکس چهارشنبه 7 تیر)
اخبار فارکس

تمام توجه ها به بانک های مرکزی (اخبار فارکس چهارشنبه 7 تیر)

امروز چهارشنبه 28 ژوئن 2023 است و و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که با نماد dxy معروف است بعد از ریزش دو روز گذشته تا اطراف 102.30 امروز و تا بدین لحظه سبز می باشد. شاخص دلار در این لحظه در قیمت 102.60 در حال معامله شدن است.

ضمنا نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری نیز که دیروز تا 3.77 درصد صعود کرد در این لحظه قرمز می باشد و قیمت آن 3.75 درصد است.

پس از اینکه داده ‌های ایالات متحده نشان داد که فروش خانه ‌های جدید با سرعت قابل توجهی در ماه مه افزایش یافته و شاخص اعتماد مصرف ‌کننده CB در ماه ژوئن نیز به طرز محسوسی بهبود یافته دلار آمریکا موفق شد اواخر دیشب سه شنبه در برابر رقبای خود مقاوم تر بماند.

تنها فاکتوری که جلوی صعودهای بیشتر دلار امریکا را گرفت فضای مثبت درون مارکت یا همان جو ریسکی درون بازار بود.

داده های استرالیا اوایل سشن معاملاتی آسیا نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به طور سالانه در ماه می 5.6 درصد افزایش یافته است. بد نیست بدانید رقم اعلام شده به دنبال عدد 6.8% درصد ماه آوریل منتشر شد و ضمنا مارکت هم منتظر رقم 6.1 درصد بود که اختلاف فاحشی با رقم مذکور داشت.

دلار استرالیا هم به دنبال گزارش تورم که ضعیف از پیش بینی های مارکت از آب درآمد به پایین ترین میزان خود در سه هفته گذشته یعنی زیر قیمت 0.6650 سقوط کرد.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

همانطور که می دانید امروز جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو امریکا، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB)، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان (BoE) و کازوئو اوئدا رئیس بانک مرکزی ژاپن (BoJ) قرار است در پانلی در مجمع جهانی بانک مرکزی اروپا در مورد بانکداری سخنرانی کنند.

ایالات متحده امریکا هم قرار است تراز تجاری کالاهای ماه می و نتیجه آزمایش استرس بانکی خود را منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

دیروز جفت ارز EURUSD تا اطراف سطح مهم 1.10 صعود کرد ولی امروز و تا بدین لحظه توانسته تا کمی پایین تر از 1.0950 ریزش کند. در واقع این جفت ارز پیش از جلسه مهم سخنرانی رئیس بانک مرکزی اروپا در حال درجا زدن در همین منطقه می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم درست مثل یورو به دلار دیروز تا اطراف 1.2760 صعود کرد ولی امروز و تا بدین لحظه قرمز و در قیمت 1.2722 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز USDJPY هم که در حال فتح قله های جدید است موفق شده تا قیمت 144.17 صعود کند. در واقع این ششمین روز متوالی است که دلار به ین در حال افزایش می باشد.

ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارز در ژاپن دیروز چهارشنبه گفت: ما از نزدیک حرکات این جفت ارز را دنبال می کنیم و اگر ین بیش از حد ضعیف شود به مارکت ورود خواهیم کرد.

جفت ارز USDJPY هم به دنبال این اظهار نظر اطراف قیمت 144 راکد شده است.

در انتها اونس جهانی طلا کماکان روند نزولی خود را طی می کند و امروز و تا بدین لحظه توانسته تا پایین سطح مهم 1910 دلار ریزش کند.