همه منتظر نشست بانک مرکزی انگلستان (اخبار فارکس پنجشنبه 12 مرداد)
اخبار فارکس

همه منتظر نشست بانک مرکزی انگلستان (اخبار فارکس پنجشنبه 12 مرداد)

امروز پنجشنبه 3 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد DXY معروف است باز کنید متوجه صعود آن تا اطراف سطح مهم 103 خواهید شد.

در حقیقت این ششمین روز متوالی است که دلار صعودی و سبز است و توانسته به بالاترین میزان خود در تقریبا 1 ماه گذشته افزایش پیدا کند.

بزرگترین فاکتوری که امروز و تا بدین لحظه باعث شده دلار امریکا قدرت خود را در مقابل رقبای خود حفظ کند فضای گریز از ریسک موجود در مارکت است که به کمک "مزیت دارایی امن بودن دلار" شتافته است.

بد نیست بدانید که دیروز چهارشنبه تمام شاخص های سهام ایالات متحده به دلیل کاهش نرخ اعتبار ایالات متحده توسط موسسه اعتبارسنجی فیتچ قرمز شدند.

شاخص های سهام اروپا هم تا بدین لحظه چیزی بین 0.4 تا 0.6 درصد در ضرر هستند که این فاکتور هم مهر تاییدی است بر فضای گریز از ریسک موجود در بازارهای مالی.

انتظار می رود امروز بانک مرکزی انگلستان (BoE) نرخ های بهره خود را 25 واحد دیگر بالا ببرد تا نرخ فعلی خود را به 5.25 درصد افزایش دهد.

فراموش نکنید که با این حال، کاهش تورم، بدتر شدن چشم‌ انداز اقتصادی و منقبض تر شدن وضعیت بازار کار، BoE را در مورد گام‌ های سیاسی آینده در موقعیت سختی قرار داده است.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

همان گونه که مطلع هستید مهمترین رویداد امروز نشست مهم بانک مرکزی انگلستان به منظور تعیین نرخ های بهره است که قرار است راس ساعت 14:30 به وقت ایران برگزار شود.

چیزی که اهمیت این جلسه را دوچندان می کند قرائت بیانیه این نشست توسط رئیس فعلی BoE، اندرو بیلی و بخش پرسش و پاسخ از بیلی توسط خبرنگاران است.

سپس مارکت راس ساعت 16 و 17:30 گزارشات مهم درخواست برای مطالبات بیکاری امریکا، هزینه های سه ماهه دوم واحد کار و شاخص مدیران خرید خدمات ISM است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD چهارمین روز متوالی است که قرمز و ریزشی است و موفق شده تا اطراف سطح مهم 1.09 سقوط کند.

جفت ارز USDJPY هم پس از صعود تا نزدیک سطح مهم 144 امروز شروع به ریزش تا پایین سطح مهم 143 کرده است.

دلیل اصلی آن مداخله ناگهانی مقامات بانک مرکزی ژاپن برای خرید اوراق قرضه 5 و 10 ساله ژاپنی به منظور حفظ ارزش پول ملی و حفظ شیب منحنی بازده است.

جفت ارز GBPUSD هم که سومین روز متوالی است که در حال ریزش است و موفق شده تا اطراف 1.2674 کاهش پیدا کند.

در انتها اونس جهانی طلا هم به دلیل قوی تر شدن سراسری دلار در مارکت تا سطح مهم 1930 دلار ریزش کرده است. دیروز گزارش قوی مشاغل ADP باعث صعود بازده اوراق قرضه ده ساله و قوی تر شدن دلار و در مقابل ریزش طلا شد.