نگاه ها به بانک مرکزی کانادا (اخبار فارکس چهارشنبه 15 آذر)
اخبار فارکس

نگاه ها به بانک مرکزی کانادا (اخبار فارکس چهارشنبه 15 آذر)

امروز چهارشنبه 6 دسامبر 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را باز کنید متوجه خواهید شد که دلار بعد از اینکه دو روز گذشته صعودی بود بالاخره موفق شد خودش را تا بالای سطح مهم 104 بالا بکشد.

البته شاخص دلار در این لحظه قرمز می باشد و کمی پایین تر از همین سطح مهم 104 در حال درجا زدن می باشد. این بالاترین میزان قیمت دلار در دو هفته گذشته است.

دیروز داده های ایالات متحده نشان داد فعالیت های تجاری در بخش خدمات با سرعتی قوی تر از آنچه انتظار می رفته در ماه نوامبر گسترش یافته است.

ضمنا تعداد مشاغلی که به تازگی افتتاح شده اند از 9.35 میلیون در ماه سپتامبر به 8.7 میلیون در ماه اکتبر کاهش یافته است.

اگرچه داده های امریکا که ترکیبی از خوب و بود رشد دلار را در اوایل جلسه آمریکا محدود کرد، اما جو محتاطانه بازار به این ارز کمک کرد تا قبل از پایان روز کاری قدرت بیشتری پیدا کند.

در همین حال، آژانس رتبه ‌بندی اعتباری مودیز دیروز سه شنبه چشم ‌انداز خود را در مورد رتبه اعتباری چین از پایدار به منفی کاهش داد. به نقل از خبرگزاری رویترز این مساله نشانگر افزایش خطرات رشد اقتصادی و بحران املاک در دومین اقتصاد قدرتمند جهان است.

رویدادها و خبرهای مهم امروز

مهمترین رویداد امروز نشست بانک مرکزی کانادا (BoC) به منظور تعیین آخرین تغییرات درباره نرخ های بهره است. قرار است این جلسه راس ساعت 18:30 به وقت ایران برگزار شود.

ضمنا تنها گزارشی که قرار است برای امریکا منتشر شود تغییرات مشاغل بخش غیر کشاورزی ADP است که راس ساعت 16:45 می باشد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD امروز قرمز است و خرس های مارکت موفق شده اند قیمت را تا پایین سطح مهم 1.08 کاهش دهند. شایان ذکر است بدانید این ششمین روز متوالی است که یورو به دلار در حال ریزش می باشد.

ضمنا امروز اتحادیه اروپا قرار است گزارش خرده فروشی خود را منتشر کند.

جفت ارز GBPUSD بعد از اینکه دو روز گذشته ریزشی بود و تا پایین سطح مهم 1.26 هم سقوط کرده بود امروز و تا بدین لحظه سبز می باشد و اندکی بالای سطح مهم 1.26 در حال معامله شدن می باشد.

امروز ریوزو هیمینو، معاون بانک ژاپن (BOJ) گفت که برنامه از پیش تعیین شده ای برای خروج از سیاست های پولی آسان در ذهن ندارد. USD/JPY هم پس از این اظهار نظر اندکی کاهش یافت و در حال حاضر پایین سطح مهم 147 در حال معامله می باشد.

در انتها بعد از اینکه اونس جهانی طلا دو روز گذشته را ریزشی بود و تا 2009 دلار هم سقوط کرد امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را تا اطراف 2035 دلار بالا بکشد.