تمام تمرکزها بر جلسه بانک مرکزی امریکا (اخبار فارکس چهارشنبه 4 مرداد)
اخبار فارکس

تمام تمرکزها بر جلسه بانک مرکزی امریکا (اخبار فارکس چهارشنبه 4 مرداد)

امروز چهارشنبه 26 ژوئیه 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

کل بازارهای مالی و سرمایه گذاران امروز و تا بدین لحظه به دلیل اینکه بانک مرکزی امریکا قرار است امشب راس ساعت 21:30 به وقت ایران آخرین تغییرات درباره نرخ های بهره خود را اعلام کند در حاشیه بازار منتظر ایستاده اند.

از آنجا که قرار است رئیس فعلی فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول، قبل و بعد از قرائت بیانیه شورای سیاستگذاری فدرال رزرو نظرات خود را درباره وضعیت آینده اقتصاد ایالات متحده اعلام کند جلسه امشب از اهمیت بالاتری برخوردار است.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy معروف است باز کنید متوجه خواهید شد که از آنجا که دلار امریکا موفق نشد از قیمت 101.65 بالاتر رود شروع به ریزش تا اطراف 101.50 کرده است.

در حقیقت این دومین روز متوالی است که شاخص دلار قرمز و در حال ریزش می باشد.

آنچه که دیشب باعث ریزش دلار امریکا شد فضای مثبت درون مارکت بود که سرمایه ها را از دلار امریکا به سمت دارایی های ریسکی سرازیر کرد.

در واقع دلار امریکا دیشب بعد از 5 روز صعودی بودن پیاپی شروع به ریزش کرد.

ضمنا بد نیست یکی از محرک های تاثیرگذار روی قیمت دلار یعنی بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده هم بین قیمت 3.8 تا 3.9 درصد در حال نوسان است.

تحلیلگر ارشد یکی از وبسایت های تاثیرگذار اقتصادی و فارکس می گوید: آنچه که مسلم است این است که یک افزایش نرخ بهره 25 واحدی به طور کامل در مارکت پیشخور شده و چنانچه این اتفاق بیفتد مارکت متعجب نخواهد شد.

آنچه دارای اهمیت است این است که جرومی پاول قرار است چه سیگنال هایی درباره آینده به مارکت مخابره کند.

ضمنا یادتان باشد که فدرال رزرو قرار نیست در جلسه امشب بخش پیش بینی ها را داشته باشد و تمام آنچه مهم است سخنان و اظهار نظرهای وی در زمان قرائت بیانیه فدرال رزرو بخش سوال و جواب ها است.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

ایالات متحده قرار است راس ساعت 21:30 بیانیه بانک مرکزی خود را قرائت کند سپس راس ساعت 22 جرومی پاول بخش کنفرانس خبری را آغاز خواهد کرد.

در همین حین امریکا قرار است امروز گزارش فروش خانه های جدید خود را نیز منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD بعد از 8 روز قرمز بودن و ریزش تا اطراف 1.1020 شروع به صعود تا اطراف 1.1075 کرده است.

داده های استرالیا نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده در سه ماهه دوم 0.8 درصد افزایش یافته است. شایان ذکر است بدانید رقم مذکور به دنبال عدد 1.4 درصدی سه ماهه اول اعلام شد و مارکت هم منتظر رقم 1 درصد بود.

در ضمن CPI سالانه هم در ماه ژوئن 5.4 درصد رشد کرده است.

AUD/USD هم در واکنش فوری به داده های تورم به شدت ریزش کرد و قبل از بازگشت تا بالای 0.67 به پایین ترین سطح روزانه خود یعنی 0.6734 کاهش یافت.

جفت ارز GBPUSD هم بعد از 7 روز ریزشی بودن از فضای مثبت دیروز بازار بهره مند شد و خودش را تا 1.2910 بالا کشید.

جفت ارز USDJPY هم بعد از 6 روز صعودی بود با احتساب امروز سومین روز است که قرمز و در حال ریزش می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا هم موفق شده خودش را تا اطراف 1971 دلار بالا بکشد.