تکمیل الگوی کف دوقلو در نمودار XRP : هدف صعودی بعدی 1 دلار
اخبار ارز دیجیتال

تکمیل الگوی کف دوقلو در نمودار XRP : هدف صعودی بعدی 1 دلار

بر اساس نمودارهای تکنیکال کلاسیک، توکن ریپل به طور بالقوه این ظرفیت را دارد که در روزهای آینده به 1 دلار برسد.

بر طبق این الگو که «کف دوقلو» نامیده می‌شود، قیمت پس از پایین آمدن تا یک کف، دومرتبه تا بازگشت به سقف مقاومت صعود می‌کند، و سپس دوباره در سیر نزولی یک عقبگرد به سطح اولیه پایین یا نزدیک آن، دارد. سپس مجدداً به خط مقاومت قبلی بازمی‌گردد که خط گردن یا نکلاین (Neckline) نامیده می‌شود.

اگر قیمت بالای نکلاین بسته شود، یک حرکت گسترده به سمت بالا پیش بینی می‌شود که طول آن برابر با کل ارتفاع بین خط گردن و سطح پایین است. بر طبق نمودار زیر، به نظر می‌رسد که ریپل XRP به طور کامل به اجرای الگو نزدیک شده است و درحال کامل کردن آن است.

توکن ریپل در حال کامل کردن الگوی کف دو قلو- 21 مرداد 1400- منبع تریدیگ ویووتوکن ریپل در حال کامل کردن الگوی کف دو قلو- 21 مرداد 1400- منبع تریدیگ ویوو

جفت ارز XRP/USD روز پنجشنبه 22 جولای (31 تیرماه)، اولین کف خود را با 0.65 دلار تشکیل داد و سپس به سطح مقاومت نکلاین در 0.75 دلار بازگشت. بار دیگر سقوط کرد و در کف دوم، قیمت 0.51 دلار را ثبت کرد، پس از آن خود را ریکاوری کرد و به سمت مقاومت 0.75 دلار و شکست بعدی خیز برداشت.

تحقیقی که آکادمی سامورایی تریدینگ (Samurai Trading) انجام داده است نشان می‌دهد که الگوی کف دوقلو 55/78 درصد محقق می‌شود و درصد تحقق نزدیک به 78 درصد بسیار دلگرم کننده است. به عبارت دیگر، اکنون ریپل (XRP) شانس مناسبی را برای دستیابی به 1 دلار به عنوان تارگت، پس از تکمیل الگوی کف دوقلو دارد.

از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی روزانه ریپل (RSI)، در مورد قیمت گیری بیش از حد موقت و ناپایدار آن هشدار می‌دهد. در سطح 72.29، RSI دو نقطه را در منطقه بیش خرید نشان می‌دهد. این یعنی در آینده نزدیک، یک دوره فروش و ریزش قیمت در راه است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: پیام بلاک بایننس و نحوه رفع آن

تحلیل بنیادین

قیمت ریپل XRP پس از سقوط در 20 جولای و رسیدن به قیمت 0,514 دلار، 77.39 درصد افزایش را به خود دیده و به 0,91 دلار رسیده است.

اکثر صعودهای ریپل به دنبال صعود کلی بازار، بخصوص پس از ارتقا هارد فورک شبکه اتریوم صورت گرفته است.

به طور مثال، در همان تاریخ 20 جولای که قیمت XRP به نرخ 1,718.41 دلار رسید، نرخ مبادله جفت ارز ETH/USD نیز 89,13 درصد افزایش داشت و به 3,235 دلار رسیده بود. بر اساس میانگین داده‌های 30 روزه که توسط CryptoWatch جمع آوری شده، به نظر می رسد، ریپل فقط به دلیل بازده همبستگی مثبت 0,69 که با اتر (ETH) دارد، فقط روی موج روند صعودی بازار سوار شده و صعود کرده است.

مطالعه این مقاله پیشهاد می‌شود: مارکت کپ چیست

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام