چشم‌انداز تکنیکال دلار آمریکا: ریسک نزول شاخص دلار به نقطه پست سالانه
اخبار فارکس

چشم‌انداز تکنیکال دلار آمریکا: ریسک نزول شاخص دلار به نقطه پست سالانه

دیلی فارکس:

نکات کلیدی

◀️ شاخص دلار آمریکا (DXY) کف کانال با شیب مثبت را شکست و اکنون در مسیر رسیدن به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (SMA 200) قرار دارد.

◀️ این شاخص همچنین ممکن است به سوی نقطه پست سالانه ۸۹.۲۰ پیش برود.

هفته پیش، DXY کانال با شیب مثبتی که نقش راهنما ایفا می‌کرد را شکست. ما فکر می‌کردیم که اگر این شاخص در این کانال باقی بماند، دلار آمریکا سوگیری افزایشی خواهد داشت، حتی اگر نسبتا ضعیف باشد، اما با شکستن خط پایین کانال این شاخص روند خرسی خواهد یافت.

و اکنون که به وضوح کف این کانال شکسته است، سطح حمایت بعدی میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (SMA 200) است که اکنون در سطح ۹۱.۳۳ قرار دارد. این سطح ممکن است معنادار باشد یا نباشد. ما فکر می‌کنیم که اگر DXY به زودی چرخش نکند، آنگاه به سوی ۹۰ و حتی نقطه پست سالانه ۸۹.۲۰ خواهد رفت.

بالاتر از نقطه پست سالانه، شاهد خط روند سطح پایینی هستیم که از نقطه پست ماه ژانویه تداوم یافته است. اگر شاخص از این سطح نیز پایین‌تر برود، آنگاه به زودی به پایین‌ترین نقاط سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. باید منتظر ماند و دید که آیا DXY از این سطح مهم پایین‌تر می‌رود یا خیر، ولی بر اساس آنچه تا کنون در امسال دیده‌ایم، ممکن است این شاخص بتواند خود را نگه دارد و اجازه دهد بازه‌ای گسترده‌تر شکل بگیرد.

ولی پیش از پرداختن به قیمت در این نقاط پست سالانه، باید به آینده نزدیک فکر کنیم. به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد فروش بیشتری خواهیم بود. کمانش‌ها و تجمیع‌های قیمتی که در نمودارهای روزانه و چهارساعتی شاهد هستیم فرصت‌های بالقوه‌ای برای پیوستن به روند کاهشی هستند.

اما بالعکس، برای این که DXY چشم‌انداز گاوی پیدا کند، باید به نزدیکی ۹۳ برسد و خود را در آن سطح نگه دارد. در کل، به زمان و صبر نیاز است تا بتوان چیدمانی خوب برای خرید از نظر ریسک و سود داشت.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا (DXY)