چشم‌انداز دلار آمریکا و آمار تولید ISM
اخبار فارکس

چشم‌انداز دلار آمریکا و آمار تولید ISM

نکات کلیدی USD

◀️ در آغاز سپتامبر، آمارهای متعددی منتشر خواهد شد که احتمالا روی دلار آمریکا تاثیر خواهد گذاشت. به علاوه، بانک فدرال آمریکا همچنان در سیاست پولی خود رویکرد نتیجه‌گرا را دنبال می‌کند.

شاخص دلار آمریکا (DXY)

شاخص دلار آمریکا (DXY)

پیشبینی بنیادی دلار آمریکا: خنثی

بر اساس آخرین اخبار اقتصادی فارکس، شاخص دلار آمریکا (DXY) اکنون در نقطه پست هفتگی (۹۲.۶۶) قرار دارد. همچنین رئیس کل بانک مرکزی آمریکا، جروم پاول در آخرین اظهارات خود در سمپوزیوم جکسون هول عنوان کرده است: «باید به سوی حداکثرسازی اشتغال پیش رفت.» این نشان می‌دهد که کمیته FOMC «در صورتی که اقتصاد مطابق انتظارات ترمیم شود» ممکن است در ماه‌های آینده امسال دست به تغییر رویکرد بزند.

این اظهارات پاول نشان می‌دهد که FOMC سیاست کنونی خود را در جلسه نرخ‌گذاری بعدی به تاریخ ۲۲ سپتامبر ادامه خواهد داد. به نظر می‌رسد که بانک فدرال هنوز منتظر بهبودی بیشتر بازار کار است تا سپس استراتژی خود برای کاهش محرک‌های مالی را عملی کند. پاول اصرار دارد که: «هنوز راه بسیاری تا رسیدن به حداکثر اشتغال باقی مانده است.»

تقویم اقتصادی روزهای آتی آمریکا

تقویم اقتصادی پیش روی آمریکا

ولی اگر آمار تولید ISM و یا NFP پایینتر از انتظارات باشد، ممکن است برای دلار آمریکا اثر منفی داشته باشد چون حاکی از ضعیف‌تر شدن روند بهبود اقتصاد نسبت به انتظارات است. ولی در مقابل، اگر این گزارشات مثبت باشند به احتمال زیاد شاهد واکنش گاوی بازار خواهیم بود و FOMC برای تسریع در بازگرداندن سیاست پولی به حالت عادی تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.

با این وصف، آمار اقتصادی مهمی که در روزهای اول سپتامبر منتشر خواهد شد احتمالا چشم‌انداز نزدیک‌مدت دلار آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. حتی با وجود این که مقامات بانک فدرال تمایل بیشتری به ایجاد تغییراتی در سیاست بانک نشان می‌دهند، این بانک هنوز به سیاست پولی خود رویکردی نتیجه‌گرا دارد.