چشم‌انداز دلار آمریکا: چرخش ضدتورمی بانک فدرال-آیا صعود دلار آمریکا موقت است؟
اخبار فارکس

چشم‌انداز دلار آمریکا: چرخش ضدتورمی بانک فدرال-آیا صعود دلار آمریکا موقت است؟

به گزارش دیلی فارکس:

◀️ تا حدی شاهد تغییر رویکرد بانک فدرال به سوی ضد‌تورمی بود‌ه‌ایم. آیا صعود دلار مقطعی است؟

◀️ آیا این بانک فدرال بود یا معامله‌گران فارکس که نقطه کف دلار آمریکا را تعیین کردند؟

 

در جلسه FOMC شاهد غافلگیری ضد‌تورمی از سوی بانک فدرال بودیم، که در آن بانک دو افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ را پیشبینی کرد. پیش از انتشار گزارشات بانک، انتظار پنجاه پنجاه وجود داشت که بانک فدرال تنها یک افزایش نرخ در سال ۲۰۲۳ داشته باشد.

از این رو، حال که نمودارهای نقطه‌ای بسیار ضد‌تورمی‌تر از انتظار هستند، خرس‌های دلار تحت فشار قرار گرفته‌اند چون معاملات دلاری جابجا شده‌اند. با این وجود، به سبب اندازه این حرکت کوتاه‌مدت، ممکن است صعود دلار بیش از حد تداوم یافته باشد.

بانک فدرال یا معامله‌گران فارکس، کدام یک کف دلار آمریکا را تعیین کردند؟

در آغاز ماه متوجه شدیم که «تنزل دلار» شدت گرفته بود و تصادفا، این تنزل نقطه پست دلار (که از زمان انتشار این گزارش ۳ درصد بالا آمده) را تعیین کرد.

 همانطور که قبلا گفتیم، این وضعیت زمانی که یک دارایی کاملا خلاف سیگنال روی جلد مجلات عمل می‌کند متداول است. دیدگاه متقابل این است که وقتی روایتی در جلد یک مجله پدیدار می‌شود، معمولا به خوبی در بازار جای باز کرده و بدین سبب، مسیر خود را کامل می‌کند.

 

نمودار روزانه دلار آمریکا

 

با نگاه به هفته آتی و تقویم اقتصادی، حدس ما این است که بازارها هنوز به هضم اخبار بانک فدرال ادامه خواهند داد. ریسک‌های افزایشی (upside risk) احتمالا برای دلار در برابر ارزهای کم‌بازده (مانند یورو و فرانک سوئیس) باقی خواهد ماند و اگر سهام‌ها به تنزل خود ادامه دهند (در زمانی از فصل معاملاتی که معمولا برای دارایی‌های ریسک‌دار ضعف می‌آورد) می‌شود انتظار داشت که ارزهای کالایی باز هم ضعیف‌تر شوند.

 

نمودار روزانه دلار آمریکا