پیشبینی بنیادی دلار آمریکا پس از FOMC و قبل از NFP
اخبار فارکس

پیشبینی بنیادی دلار آمریکا پس از FOMC و قبل از NFP

دیلی فارکس:

پیشبینی روند خنثی بیادی دلار آمریکا

◀️ با مطرح نشدن بحث کاهش محرک‌ها توسط بانک فدرال آمریکا در نشست FOMC، دلار آمریکا شاهد افت بود.

◀️ این هفته پراتفاق با گزارش PCE [1] به پایان رسید. این گزارش بهتر از رقم قبلی ولی کمتر از حد انتظار بود.

◀️ گزارش NFP [2] در روز جمعه ممکن است رخداد موثر بعدی دلار آمریکا باشد.

پس از نرخ‌گذاری بانک فدرال در هفته پیش، دلار آمریکا ضربه‌‌ای خورد. رئیس این بانک، جروم پاول، لحن ضدتورمی نداشت و اظهار کرد که انتظارات تورم بلندمدت مطابق با هدف بلندمدت ۲ درصدی بانک مرکزی است. بازارها به این حرف واکنش دادند و افزایش ریسک‌پذیری در بازار سهام و دیگر دارایی‌ها، منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا شد.

از دید برخی ناظران، افزایش قیمت‌ها سیگنالی مبنی بر این است که بانک فدرال در آینده رویکردی ضدتورمی‌تر بگیرد و شاید زمانی برای صحبت درباره ترازنامه یا کاهش محرک‌های اقتصادی تعیین کند. شاخص‌های تورم و انتظارات کوتاه‌مدت با بهبود اقتصادی افزایش یافته‌اند. بدین ترتیب شاخص دلار آمریکا (DXY) پیش از نرخ‌گذاری ماه جولای به نقاط اوج ماهانه تازه‌ای رسید.

بر حسب شاخص [3] DXY، در هفته بعدی و به دنبال انتشار آمار PCE ماه ژوئن در جمعه، دلار آمریکا هنوز پایین‌تر باقی ماند. شاخص PCE هسته که قیمت دو دسته پرنوسان‌ غذا و انرژی لحاظ نمی‌کند، حاکی از رقم ۳.۵ درصد بود که کمتر از انتظار ۳.۷ درصدی و بیشتر از رقم ۳.۴ درصدی ماه مه بود. در حالی که این امر باعث می‌شود فعلا روایت موقتی بودن تورم در حاشیه بماند-چون قیمت‌ها هنوز بالاتر از هدف ۲ درصدی هستند-جلسه بعدی کمیته FOMC [4] در اواخر سپتامبر برگزار خواهد شد.

بدین ترتیب، محاسبات مبنی بر تغییرات سیاست‌های پولی تا آن زمان عمدتا بدون تغییر می‌ماند و به جای آن، معامله‌گران به دنبال رخدادهای اثرگذار دیگری خواهند گشت. با این وصف، گزارش NFP‌ ماه جولای روز جمعه آمار اقتصادی موثر بعدی خواهد بود. تحلیلگران انتظار دارند که رقم آن به ۹۲۵ هزار برسد که بیشتر از رقم ۸۵۰ هزار در ماه ژوئن است. اگر آمار واقعی بالاتر از انتظار باشد، ممکن است دلار انرژی تازه‌ای بگیرد.

شاخص قیمت دلار آمریکا و PCE

 

[1] مخارج مصارف شخصی

[2] حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی

[3] شاخص دلار

[4] کمیته فدرال بازار آزاد