پیشبینی تکنیکال دلار آمریکا: برخورد با بازه حمایتی فیبوناچی
اخبار فارکس

پیشبینی تکنیکال دلار آمریکا: برخورد با بازه حمایتی فیبوناچی

پیشبینی تکنیکال دلار آمریکا: خرسی

◀️ در کنار NFP (اشتغال بخش غیرکشاورزی) مایوس‌کننده، این هفته باز دلار آمریکا روند فروشی داشت.

◀️ شاخص دلار آمریکا (DXY) با سرعت به منطقه حمایتی بزرگی که نقطه پست دوماهه در آن قرار دارد نزدیک شده است.

بر اساس آخرین اخبار فارکس، این هفته نیز دلار آمریکا روند نزولی داشت و مانند روزهای پس از جمعه هفته پیش، جهت معاملات به سمت فروش بود. در کل، فروش دو‌هفته‌ای تقریبا کل افزایش قیمتی که دلار آمریکا در صعود میانه آگوست کسب کرده بود را خنثی کرده است. رفتار قیمت USD اکنون به سمت سطح حمایتی پیش می‌رود که در اواخر جولای و اوایل آگوست، نقاط پست نمودار را نگه داشته بود. این منطقه بین دو سطح فیبوناچی ۹۱.۸۲ و ۹۱.۹۳ قرار دارد. سطح فیبوناچی ۹۱.۹۳ تکرار ۳۸.۲ درصدی فیبوناچی حرکت اصلی نمودار در دوره ۲۰۱۷-۲۰۱۱ است.

نمودار هشت ساعته دلار آمریکا ( شاخص DXY)

نمودار هشت ساعته دلار آمریکا ( شاخص DXY)

با نگاه به دوره‌های قبلی، می‌بینیم که نمودار مطابق پیشبینی‌های ما برای فصل سوم عمل کرده است. در آن پیشبینی ما باور داشتیم که نمودار به سوی حد میانگین بازخواهد گشت. در عمل نیز با وجود این که قیمت نقطه اوج جدیدی را نیز ثبت کرد، افزایش مزبور ناپایدار بود و به زودی قیمت‌ها دوباره به پایین برگشت.

در این زمان، به نظر می‌رسد که جا برای ادامه تضعیف دلار وجود دارد. در سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول در ماه آگوست، رئیس بانک فدرال آمریکا، جروم پاول عنوان کرد که از نظر اشتغال، اقتصاد آمریکا هنوز به اندازه کافی بهبود نیافته است. مطابق آن، گزارش NFP (اشتغال بخش غیرکشاورزی) بسیار پایینتر از انتظارات بوده و در نتیجه، از جلسه نرخ‌گذاری ماه سپتامبر FOMC (کمیته فدرال بازار آزاد) نمی‌توان انتظار زیادی داشت. در این شرایط به سختی می‌توان تصور کرد که بانک فدرال بتواند موضعی ضدتورمی‌تر اتخاذ کند، خصوصا با توجه به این که هنوز موارد کرونا رو به افزایش است. پس‌زمینه ظاهرا خرسی بازار با روند خرسی کنونی ترکیب شده و بدین ترتیب، ما پیشبینی می‌کنیم که در هفته آینده نیز دلار آمریکا روند خرسی خواهد داشت.

نمودار ماهانه دلار آمریکا (شاخص DXY)

نمودار ماهانه دلار آمریکا (شاخص DXY)