تعیین سرنوشت دلار آمریکا در آستانه انتشار گزارش NFP
اخبار فارکس

تعیین سرنوشت دلار آمریکا در آستانه انتشار گزارش NFP

دیلی فارکس:

چشم‌انداز وضعیت کلان

◀️ آمار درآمد بازار سهام قوی بوده است، ولی ممکن است فصل سوم ۲۰۲۱ پرفراز و نشیب باشد.

◀️ آمار اقتصادی آمریکا رو به بهبود است، ولی شیوع کرونای دلتا باعث تداوم سیاست‌های بانک فدرال شده است.

◀️ بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و بازده واقعی آن به نقاط پست جدید کاهش یافته است که همچنین منجر به پایین‌تر رفتن شاخص دلار آمریکا (DXY) شده است.

روزهای سگی تابستان

در نمای کلان این هفته، شاهد بودیم که درآمدهای شرکت‌های آمریکا بالاتر از انتظار بود. ولی به سبب شیوع کرونای دلتا و این که این شیوع ممکن است منجر به کاهش انتظارات درآمدها در فصل سوم ۲۰۲۱ شود، ممکن است در آینده شاهد مشکلاتی باشیم. این امر عمدتا با داده‌های تحلیل فصلی سازگار است که نشان می‌دهد چهار ماه وسط سال دوم بازاری گاوی منجر به دشوارترین محیط معاملاتی می‌شود.

در رابطه با شیوع کرونای دلتا، دائما واضح‌تر می‌شود که بانک فدرال آمریکا از این اتفاق برای توجیه تداوم محرک‌های اقتصادی در آینده نزدیک استفاده خواهد کرد. جلسه ماه جولای کمیته FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) حاکی از این بود که ممکن است در نهایت شاهد کاهش محرک‌های اقتصادی باشیم، ولی بازارهای نرخ‌ بهره به نظر باور دارند که این بدان معنا نیست که به این زودیها شاهد تسریع در افزایش نرخ بهره بانکی خواهیم بود. کاهش قیمت کالاهای اصلی، از چوب گرفته تا مس  و نفت، حاکی از این است که فشار تورمی در حال کاهش است.

تمامی این عوامل منجر به شرایطی پرابهام برای دلار آمریکا می‌شود. ناکامی حرکت نمودار در پایان جولای و همچنین کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا (در کنار افت بازده واقعی اوراق به نقاط پست رکوردشکن) حاکی از این است که ممکن است دلار آمریکا شاهد شرایط دشوارتری باشد. بدین ترتیب، موقعیت طلا غامض‌تر می‌شود: اگر قیمت طلا نتواند در چنین محیطی روند افزایشی پیدا کند، پس چه عامل دیگری می‌تواند قیمت شمش طلا را بالا ببرد؟

نمودارهای مهم هفته

تحلیل تکنیکال قیمت طلا: نمودار روزانه (آگوست ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱)

 

تحلیل تکنیکال شاخص دلار آمریکا (DXY): نمودار روزانه (آگوست ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱)

 

تحلیل تکنیکال GBP/USD: نمودار روزانه (دسامبر ۲۰۲۰ تا آگوست ۲۰۲۱)