حراج خانه ی ساتِبیز بیت کوین و اتریوم را خواهد پذیرفت
اخبار ارز دیجیتال

حراج خانه ی ساتِبیز بیت کوین و اتریوم را خواهد پذیرفت

حراج خانه ی ساتِبیز روز سه شنبه اعلام کرد که در حراجی که به زودی برای اثر جدید بنکسی به نام "عشق در هواست" برگزار می شود ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم را خواهد پذیرفت.

این اولین باری است که یک حراج خانه بزرگ این دو رمز ارز را در ازای یک اثر هنری فیزیکی می پذیرد. برنده مزاید می تواند با دلار آمریکا نیز پرداخت را انجام دهد.

ورود ساتِبیز به دنیای دارایی های دیجیتال از طریق همکاری با کوین بیس که یک صرافی ارزهای دیجیتال است در حال انجام است. همکاری ای که در ماه آوریل در خبر ها اعلام شد. اولین فعالیت این حراج خانه در این حوزه نیز ماه گذشته انجام شد که آنها توکن های غیر قابل تبدیل یا NFT های تولید شده توسط هنرمند دیجیتال، پَک را به فروش رساندند.

این اثر بنکسی یکی از شناخته شده ترین آثار این هنرمند خیابانی است که نام واقعی اش را کسی نمیداند. این  مزایده قرار است در تاریخ 12 ماه می برگزار شود. چارلز استوارد، مدیر عامل ساتِبیز گفت حراج این اثر بین ۳ تا ۵ میلیون دلار براورد شده است.

به گفته ی آقای استوارد، ممکن است برنده هزینه را به دلار پرداخت کند نه ارز دیجیتال، اما برای آنها ایجاد این شانس جذاب است. وی افزود تعداد زیادی از مخاطبین علاقمند به NFT های هنری خواهند بود و این می تواند درمورد آثار هنری فیزیکی نیز صدق کند و پرداخت این آثار نیز با ارزهای دیجیتال صورت بگیرد.

در فروش سه روزه ی NFT های پک، به گفته ی مدیر عامل، این حراج خانه بیش از ۳۰۰۰ خریدار به خود دیده است. مجموعه ی آثار آقای پک در کل 16.6 میلیون دلار فروش را تجربه کرده است. مدیر عامل ساتِبیز معتقد است حراج خانه اش مخاطبان بیشتری نیز جذب خواهد کرد.

در ماه مارس، کریستین، اولین حراج خانه ی بزرگی بود که یک NFT را به فروش رساند. NFT ها دارایی های دیجیتالی بر اساس بلاکچین هستند که در طراحی بی همتا می باشند. اثر بیپل که یک هنرمند دیجیتالی است با قیمت نزدیک به 70 میلیون دلار به فروش رسید. حراج خانه ی کریستین برای این مزایده اتریوم را، که دومین ارز دیجیتال بزرگ بعد از بیت کوین است، برای پرداخت پذیرفت.

مسترکارد (Mastercard) نیز پیشتر در سال جاری میلادی اعلام کرده بود که میخواهد پشتیبانی برخی ارزای دیجیتال خاص را روی شبکه خودش آغاز کند. این در حالیست که بانکهای بزرگ وال استریت نظیر مورگان استنلی و گلدمن سَکس قدمهایی را در راستای ارائه بیت کوین به عنوان سرمایه گزاری برای برخی مشتریان خاصش برداشته است.

از سویی شرکتهایی نظیر تسلا و اسکور نیز برای تقویت ترازنامه مالی شان بیت کوین خریده اند. تسلا حتی امکان خرید محصولاتش با بیت کوین را نیز فراهم کرده است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام