پیشبینی قیمت طلا: سوگیری خرسی در آینده نزدیک
اخبار فارکس

پیشبینی قیمت طلا: سوگیری خرسی در آینده نزدیک

نکات کلیدی تحلیل تکنیکال طلا

◀️ در میانه هفته پس از برخورد به سطح مقاومت واقع در ۱۸۳۵ دلار، طلا  با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه پایینتر رفته است.

◀️ سوگیری کوتاه‌مدت نسبتا منفی است، ولی برای تداوم افت قیمت، نمودار XAU/USD باید بتواند از سطح کلیدی حمایتی فیبوناچی بگذرد.

◀️ این مقاله حاوی سطوح تکنیکال کلیدی طلا در هفته پیش رو است.

پس از افتی کوتاه‌مدت به زیر ۱۷۰۰ دلار در نیمه اول آگوست، قیمت طلا در اوایل سپتامبر صعود قابل توجهی داشت، ولی مومنتوم خرید با نزدیک شدن قیمت به ۱۸۳۵ دلار محو شد.  گاوها دو بار پیش هم در این منطقه با مقاومت روبرو شده بودند. پس از برخورد به این سطوح مقاومتی، نمودار سریعا به پایین برگشت و در میانه هفته از میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰۰ روزه نیز پایینتر رفت. از نظر تکنیکال، این اتفاق می‌تواند سیگنالی خرسی باشد.

ظرف دو روز اخیر، با کاهش پتانسیل نوسان رفتار قیمت نسبتا خنثی بوده است ولی در آینده نزدیک سوگیری هنوز نسبتا منفی است. اما برای این که از خرسی بودن روند طلا مطمئن شویم، باید قیمت با اطمینان از ۱۷۷۵ دلار پایینتر برود. این سطح حمایتی کلیدی در محل تکرار فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی مربوط به حرکت صعودی نمودار در آگوست و سپتامبر  واقع است. اگر این سطح حمایتی بشکند، خرس‌ها می‌توانند فشار برای فروش را افزایش دهند و قیمت را به سوی منطقه حمایتی تلاقیگاهی واقع در۱۷۵۵-۱۷۵۰ پیش ببرند.

موضع احساسی معاملات طلا (XAU/USD)

موضع احساسی معاملات طلا (XAU/USD)

تاثیر این وضعیت بر رفتار قیمت

اگرچه سناریوی فوق جالب به نظر می‌رسد، باید به احتمال دیگر نیز توجه کرد، یعنی لغو شدن حرکت خرسی. با این وصف، برای این که موضع احساسی گاوی بتواند جای پایی پیدا کند، باید طلا به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه واقع در ۱۸۱۰ دلار برسد. اگر قیمت از این سطح بالاتر برود، سطح ۱۸۳۵ دلار مقاومت بعدی خواهد بود. بالاتر از آن، تمایل به خرید ممکن است افزایش یابد، ولی به احتمال زیاد هر گونه حرکت صعودی توسط خط روند نزولی میان‌مدت (که از منطقه ۱۸۵۵ دلار می‌گذرد) محدود خواهد شد.

به سبب انتشار آمار تورم و خرده‌فروشی آمریکا، در هفته آتی پتانسیل نوسان در بازار فلزات گرانبها بیشتر خواهد شد. بدین سبب در روزهای آتی طلا ممکن است شاهد حرکتی بزرگ باشد و سطوح تکنیکال کلیدی را بیازماید. با توجه به واکنش قیمت در نزدیکی سطوح فوق‌الذکر، می‌توان سرنخ‌های مهمی درباره جهت نزدیک‌مدت XAU/USD کسب کرد.

نمودار روزانه طلا (XAU/USD)

نمودار روزانه طلا (XAU/USD)