کمانش قیمت طلا و نقره پس از افت بزرگ
اخبار فارکس

کمانش قیمت طلا و نقره پس از افت بزرگ

دیلی فارکس:

چشم‌انداز طلا و نقره:

◀️ قیمت طلا ظرف دو روز افت ۴ درصدی را تجربه کرد و پس از آن اندکی به بالا برگشت.

◀️ معامله‌گران نظاره‌گر آمار تورم آمریکا هستند تا سرنخی برای احتمال افزایش قیمت‌ها و آثار آن بر سیاست بانک فدرال به دست آورند.

◀️ قیمت نقره نیز از خط روند حمایتی پایینتر رفت و سطح کلیدی بعدی در ۲۲.۹۰ دلار روی رادار آمد.

نمودار روزانه طلا

قیمت طلا پس از این که در دو روز ماقبل آن ۴.۱۷ درصد افت داشت، در نوبت معاملاتی سه‌شنبه APAC تا حدی به بالا کمانه کرد. پس از حرکت فروشی بزرگ، خریداران احتمالا به دنبال فرصت‌های خرید ارزان‌تر، به بازار بازگشته‌اند. ولی سوال این است که آیا این کمانش تکنیکال ادامه خواهد یافت یا خیر.

گزارش NFP ماه جولای فراتر از انتظارات بود و باعث نگرانی بازهر نسبت به کاهش محرک‌های مالی بانک فدرال گشت. معامله‌گران طلا با ترس از این که بانک فدرال ممکن است زودتر از انتظار آنها، برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش دهد، شروع به نقد کردن موقعیت‌های خود کردند. شاخص دلار آمریکا (DXY) به نقطه اوج دو هفتگی رسید و باعث کاهش جذابیت طلا و نقره برای سرمایه‌گذارانی شد که ارزهای خارجی را صاحب هستند. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه نیز بالای ۱.۳۰ درصد رسید که منجر به فشار روی قیمت طلا و نقره گشت، چون وقتی بازده اوراق بالاتر می‌رود، هزینه فرصتی مالکیت فلزاتی بدون بهره نیز بالاتر می‌رود.

در روزهای آتی، معامله‌گران منتظر آمار تورم کل و هسته آمریا در روز چهارشنبه هستند تا سرنخی درباره افزایش قیمت‌ها و آثار آن بر سیاست بانک فدرال پیدا کنند. انتظار می‌رود که نرخ تورم هسته در از ۴.۵ درصد در ژوئن به ۴.۳ درصد در جولای برسد (سالانه) که بالاترین رقم آن از سال ۱۹۹۲ است. آمار بالاتر از انتظار ممکن است نگرانی از کاهش محرک‌های اقتصادی را افزایش دهد و باعث شود قیمت فلزات گرانبها کمتر شود، در حالی که کاهش آن می‌تواند اثر عکس داشته باشد.

از نظر تکنیکال، قیمت طلا با تشکیل الگوی قله دوگانه (Double top) به پایینتر تداوم یافت و چندین خط حمایتی کلیدی را شکست. شمع‌های خرسی طولانی که در دو روز اخیر ایجاد شده حاکی از فشار فروش است که می‌تواند منجر به تجمیع قیمت در ادامه شود. با این وصف، این بازگشت تکنیکال ممکن است با توجه به آرایش کلی خرسی،  کوتاه‌مدت باشد.

قیمت نقره نیز با عقب‌نشینی تند از خط روند حمایتی پایینتر رفت. قیمت‌ها در سطح ۲۲.۹۰ سطح حمایتی کلیدی را آزمودند و از آن به بالا کمانه کرده‌اند. روند کلی ظاهرا کاهشی است.

نمودار روزانه قیمت نقره

 

موضع احساسی مشتریان IG: طلا