ضرر 35 درصدی گری اسکیل، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری بیت کوین
اخبار ارز دیجیتال

ضرر 35 درصدی گری اسکیل، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری بیت کوین

نزدیک به 10 ماه است که علاقه صندوق های سرمایه گذاری سازمانی به Garyscale Bitcoin Trust (GBTC)  کمتر شده است. گری اسکیل، یک صندوق سرمایه گذاری است که در حال حاضر 3.12% کل بیت کوین های در گردش، معادل 640 هزار بیت کوین در اختیار دارد. 

کاهش علاقه سازمان ها به سرمایه گذاری در گری اسکیل

بر اساس آخرین داده ها در 28 سپتامبر 2022، این صندوق با ریزش 35.18% مواجه است. برای بسیاری از سرمایه گذاران، GBTC یک جایگزین بسیار مناسب به جای ورود مستقیم در بازار ارز دیجیتال بوده است. با اینکه گری اسکیل، 2% هزینه مدیریت سالانه دریافت می کند اما خیلی از مردم ترجیح می دهند که سرمایه های خود را به صورت غیر مستقیم در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاران سازمانی به دلیل اینکه می توانند حساب خود را از یک حساب متمرکز کنترل و بررسی کنند، علاقه بیشتر به سرمایه گذاری در این صندوق دارند.

ریزش گری اسکیل

گری اسکیل تلاش های زیادی برای تبدیل GBTC به ETF در بورس امریکا کرد، ولی هر بار کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده یا همان SEC با این موضوع مخالفت کرد. طبق گفته کارشناسان این شرکت، در صورتی که ETF این شرکت مورد قبول قرار بگیرد، ریزش 35 درصدی به صفر افزایش پیدا می کند و سرمایه گذاران سود بسیار زیادی کسب می کنند.

گری اسکیل از SEC به دلیل رد درخواست ETF خود شکایت کرد. با این حال اگر بخواهیم واقع بینانه به این قضیه نگاه کنیم این شکایت نیازمند سال ها زمان است. با توجه به ریزش های اخیر بازار، قیمت GBTC از اوج قیمتی خود حدود 80 درصد فاصله دارد که این امر باعث کاهش جذابیت این بازار، برای سرمایه گذاران شده است.

ریزش 80 درصدی GBTC

شاخص شارپ تعدیل شده GBTC در 12 ماهه گذشته عدد 0.78- ثبت کرده است که نشان می دهد سرمایه گذاران و سازمان ها علاقه چندانی به این سهام و بازار ارز دیجیتال ندارند.( این شاخص نشان دهنده مقدار سود سرمایه‌گذاری به ‌ازای هر واحد ریسک است)

شاخص شارپ گری اسکیل

ریزش گری اسکیل هشداری برای قیمت بیت کوین

در حال حاضر گری اسکیل بزرگترین شرکت سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار ارز دیجیتال است. پیش بینی می شود با ایجاد ETF بیت کوین به تدریج از علاقه سرمایه گذاران به این شرکت کاسته شود. به عنوان مثال، طبق گزارش هفتگی CoinShares، صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارز در مجموع تقریباً 414 میلیون دلار در سال 2022 جذب کرده‌اند. در مقابل، Grayscale شاهد خروج 37 میلیون دلاری بوده است که شامل بیت کوین، اتریوم و سایر توکن های تراست آن می شود.

خروج پول از گری اسکیل

هم اکنون، بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال تحت تاثیر عوامل کلان اقتصادی است. قوی تر شدن دلار در روزهای اخیر، باعث ریزش در بازارهای مالی شده است. رشد این شاخص، به چشم انداز مثبت بازارهای مالی آسیب می زند.

DXY-BTC-NASDAQ

شاخص دلار آمریکا (DXY) که قدرت دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای خارجی مهم اندازه گیری می کند، در 28 سپتامبر به بالای 114 صعود کرده است که بالاترین رقم در 20 سال گذشته است. (با صعود بیشتر شاخص دلار، احتمال ریزش برای بیت کوین وجود دارد) همچنین بازدهی اوراق قرضه 2 ، 5 و 10 ساله ایالات متحده به بالاترین ارقام در چند ماه گذشته رسیده اند. (افزایش اوراق قرضه باعث ریسک گریزی در بازارهای مالی می شود و رشد این شاخص ها، باعث خروج پول از بازارهای مالی با ریسک زیاد مثل کریپتوکارنسی به سمت دارایی ها امن مثل اوراق قرضه می شود)

 

US02-05-10Y and DXY

بر اساس داده های آنچین، بازار خرسی ارزهای دیجیتال رو به پایین است اما در صورتی این شاخص ها به درستی عمل می کنند که اقتصاد کلان کمی بهبود پیدا کند. بعضی کارشناسان پیش بینی می کنند بیت کوین می تواند کف های پایین تری مثل 16 یا 14 هزار هم تست کند و سپس روند صعودی خود را آغاز کند.

منبع:

Tradingview.com

Ycharts.com

Coinshares.com

PortfolioSlab.com

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام