حکم دادگاه FTX چه بلایی سر ارزهای دیجیتال می آورد؟
اخبار ارز دیجیتال

حکم دادگاه FTX چه بلایی سر ارزهای دیجیتال می آورد؟

صرافی ورشکسته FTX روز گذشته از دادگاه ایالات متحده مجوزی برای فروش گسترده‌ی دارایی های ارزهای دیجیتال بلوکه شده دریافت کرد. در حال حاضر سؤال اینجاست که آغاز فروش دارایی‌های صرافی ftx چه تأثیری بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت؟

به گزارش دنیای ترید، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز چهارشنبه قاضی دایره‌ی ورشکستگی آمریکا، با تأیید لایحه‌ی پیشنهادی FTX، مجوز فروش ارز دیجیتال را به این صرافی صادر کرد. این حکم به علت بازپرداخت حساب‌های مشتریان این صرافی صادر شد. قاضی برای جلوگیری از ریزش‌های گسترده در بازار ارز دیجیتال، برای فروش هفتگی دارایی‌های دیجیتال FTX، سقف 100 میلیون دلار را تعیین کرده است. در صورت تأیید یک کمیته در دادگاه، این سقف می‌تواند تا دو برابر، یعنی تا 200 میلیون دلار در هفته افزایش یابد.

تأثیر دادگاه FTX بر بازار ارز دیجیتال

FTX با ابراز نگرانی از آغاز فروش دارایی‌های صرافی و تأثیر آن بر بازار ارز دیجیتال، فشار فروش بر بازار را محتمل دانست. اما از سوی دیگر، قفل شدن این دارایی‌ها در صرافی نیز خطراتی از جمله هک، کاهش حجم و رکود را به همراه داشت. بنابراین در حال حاضر، وضعیت قرمز برای بازار ارز دیجیتال بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

صرافی FTX در ماه نوامبر 2022 اعلام ورشکستگی کرد. پس از این اتفاق که ریزش‌‌های بزرگی در بازار ارز دیجیتال به همراه داشت، این صرافی توانست بیش از 7 میلیارد دلار دارایی دیجیتال را برای بازپرداخت مشتریان نقد کند.

گفته می‌شود سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، از اتهام کلاهبرداری از مشتریان FTX تبرعه شده، با این حال، سایر مدیران سابق این صرافی به اتهامات خود اعتراف کرده‌اند.

چه ارزهایی در معرض بیشترین ریزش‌ها هستند؟

ارزش دارایی‌های صرافی‌ FTX معادل 3.4 میلیارد دلار و شامل ارزهای زیر است:

دارایی دیجیتال

نماد

ارزش دلاری

سولانا (SOL)

سولانا

1.16 میلیارد

بیت کوین (BTC)

بیت کوین

560 میلیون

اتریوم (ETH)

اتریوم

192 میلیون

اپتوس (APT)

اپتوس

137 میلیون

تتر (USDT)

تتر

120 میلیون

ریپل  (XRP)

119 میلیون

بیت دائو (BIT)

بیت دائو

49 میلیون

استارگیت فایننس (STG)

stg

46 میلیون

رپد بیت کوین (WBTC)

wbtc

41 میلیون

رپد اتر (WETH)

weth

37 میلیون

بنابه نظر کارشناسان با ورود این ارزها به گردش، احتمالاً کل بازار تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام