آیا صرافی FTX درحال ورشکستگی است؟
اخبار ارز دیجیتال

آیا صرافی FTX درحال ورشکستگی است؟

Sam Bankman Fried میلیاردر و صاحب دو غول کریپتویی FTX و شرکت Alameda است. در روز گذشته، بعد از انتشار ترازنامه شرکت مالی Alameda شاهد نکات عجیبی در این ترازنامه بودیم. در صورت مالی شرکت Alameda میزان دارایی این شرکت 14.6 میلیارد دلار اعلام شده است. بیشترین دارایی این شرکت توکن بومی صرافی FTX است. در ادامه این گزارش، اشاره به وام 8 میلیارد دلاری شده است که محل تأمین آن مشخص نیست و با شفافیت مشخص نشده به پشتوانه چه دارایی، این شرکت وام دریافت کرده است. بعد از انتشار این گزارش حواشی بسیاری پیرامون ورشکستی صرافی FTX و شرکت Alameda منتشر شده است.

فروش سنگین FTT توسط بایننس

CZ مدیرعامل صرافی بایننس شایعات پیرامون فروش سنگین توکن FTT توسط بایننس تأیید کرده است و گفته که این اقدام در جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این صرافی بوده است. آقای Sam Bankman Fried در جواب CZ گفته حاضر است تمامی توکن‌های FTT بایننس را خریداری کند. تصمیم اخیر بایننس برای فروش سنگین توکن FTT ادعای ورشکستی شرکت Alameda تقویت کرده است.

به دنبال پخش این اخبار، برداشت‌ها از صرافی FTX شدت گرفته است و شرکت Alameda مجبور شده است بخش اعظمی از دارایی‌های خود را از صرافی کوکوین به صرافی FTX منتقل کند تا بتواند نقدینگی لازم برای مشتریان را تأمین کند.

پس از حواشی ایجاد شده، Ki Young Ju مدیرعامل Cryptoquant به ذخایر استیبل کوین این صرافی اشاره کرده است و گفته است که در طی دوهفته گذشته این ذخایر 93 درصد کاهش پیدا کرده است.

 علاوه بر استیبل‌کوین‌ها، ذخایر اتریوم هم کاهش شدیدی پیدا کرده است. داده‌های Etherscan نشان می‌دهد ترس از سقوط FTT و تکرار اتفاقی شبیه لونا باعث شده بسیاری از سرمایه‌گذاران، دارایی‌های خود را ضرر فروخته و از آن خارج شوند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام