سررسید قرار داد اتر نزدیک است | بازار در کنترل گاوها
اخبار ارز دیجیتال

سررسید قرار داد اتر نزدیک است | بازار در کنترل گاوها

قیمت اتر به زیر 3 هزار دلار کاهش می‌یابد، اما داده های معاملات  ETH نشان دهنده جو روانی مثبت حاکم بر بازار است.

430 میلیون دلار از قراردادهای اختیار ETH امروز سررسید می شود و داده های مشتقات نشان می دهد که بازار در کنترل گاوها قرار دارد که قصد دارند قیمت ها را در کوتاه مدت افزایش دهند.

افزایش 81 درصدی قیمت اتر (ETH) طی سه هفته گذشته، معامله گران حرفه ای را غافلگیر کرد و آمار سررسید معاملات آپشن این هفته نشان می‌دهد که در صورتی که قیمت اتر تا پایان امروز 13 آگوست بیش از 3,200 دلار رشد داشته باشد، از 430 میلیون دلار قراردادهایی که قرار است سررسید شوند، تنها 7 درصد از قراردادهای خنثی به نزولی باقی خواهند ماند.

نمودار قیمت اتر به دلار آمریکا، منبع: تریدیگ ویوو

نمودار جفت ارز اتر/دلار آمریکا، منبع: تریدیگ ویوو

جالب است بدانید که با وجود تصویب لایحه بهبود زیرساخت‎‌های ایالات متحده آمریکا در مجلس سنا، بازار ارزهای دیجیتال و بخصوص اتر همچنان قدرت خود را حفظ کرده است. اگرچه لایحه زیرساختی 1 تریلیون دلاری ممکن است در مجلس نمایندگان با مشکلات زیادی روبرو شود ، اما در نسخه تایید شده، تعریف دقیقی از کارگزار ارزهای دیجیتال ارائه نشده و انتظار می رود این امر در آینده مشکل ساز شود و به صنعت آسیب برساند.

پشت صعنه رالی اخیر :  سرمایه‌گذاران حقوقی و سازمانی و تحقق فیلیپینگ

استقبال از ارزهای دیجیتال همچنان میان سرمایه گذاران سازمانی در حال افزایش است و این هفته Neuberger Berman ، یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری نیویورکی، در صندوق کالا ثبت نام کرد. صندوق استراتژی کالا با 164 میلیون دلار ارزش، قصد دارد با استفاده از وام‌ها و وجوه قابل معامله وارد بازار عرض دیجیتال شود.

علاوه بر این، صرافی Coinbase گزارش داد که 10 مورد از 100 صندوق پوشش ریسک (hedge funds) بزرگ از نظر حجم دارایی‌های تحت مدیریت، جزو مشتریان این پلتفرم هستند. حتی جالب تر برای طرفداران اتر، تحقق تئوری فیلیپینگ بود که به علت مبادله حجم بیشتر اتر نسبت به بیت کوین (BTC) در سه ماهه دوم سال 2021 رخ داد.

تئوری فلپنینگ (Flippening) به سناریویی اشاره دارد که در آن ارزش بازار اتر از بیت کوین (BTC) فراتر می‌رود. و در نتیجه بر اساس این سناریو اتریوم به بزرگترین رمزارز بازار از نظر ارزش بازار تبدیل خواهد شد.

علت فیلیپینگ در سه ماه دوم 2021 اتر چیست؟

Coinbase ظهور موارد جدید استفاده، از جمله امور مالی غیر متمرکز (DeFi) ، توکن های غیر مثلی (NFT) و قراردادهای هوشمند را دلیل اصلی حجم بالای جریان نقدینگی اتر عنوان کرد. در هر صورت، این موارد قیمت اتر را افزایش داد، گاوها اکنون از مزیت بزرگی برخوردار هستند که منجر به سررسید قرادادهای امروز می شود.

نمودار معاملات آپشن اتر در 13 آگوست- تجمیع سود باز معاملات آپشن - منبع سایت بای بیت

نمودار معاملات آپشن اتر در 13 آگوست- تجمیع سود باز معاملات آپشن - منبع سایت بای بیت

سود باز معاملات آپشن یک تعادل ظاهری میان اختیار خرید (Call) و اختیار فروش (Put) را نشان می دهد.

در دید اول، نمودار تعادل منطقی بین اختیار خرید خنثی به صعودی و چندین اختیار محافظه کارانه فروش را نشان می‌دهد. این امر همچنین علامتی است بر اینکه گاوها اعتماد کافی برای جای گیری در رالی اخیر را ندارند.

علاوه بر این، بیش از نیمی از قراردادها میان 2100 تا 2900 دلار قرار دارد. این داده ها به وضوح نشان می‌دهند که معامله گران حرفه ای انتظار افزایش بیش از ‌3,000 دلار را نداشتند.

در نتیجه، اگر قیمت اتر امروز در سطح 3,200 دلار باقی بمانند، 2 میلیون دلار اختیار خرید محافظه‌کارانه، در آپشن امروز شرکت خواهند کرد. اما در صورتیکه فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر 3100 دلار بکشانند، این رقم به 19 میلیون دلار افزایش می‌یابد و اگر اتر در 13 آگوست زیر 3000 دلار معامله شود ، به 27 میلیون دلار می رسد.

در حال حاضر خریداران با 165 میلیون دلار پیشتاز هستند

167 میلیون دلار اختیار خرید در قیمت 3200 دلار یا کمتر تعیین شده است. در نتیجه،  یک امتیاز 165 میلیون دلاری به نفع پوزیشن خنثی به صعودی خواهد بود. اما اگر گاوها نتوانند سطح حمایت 3100 دلاری را حفظ کنند، این شکاف به 120 میلیون دلار کاهش می یابد.

حرکت منفی 10 درصدی از قیمت 3200 دلار، مزیت پوزیشن خنثی به صعودی را به راحتی تا 90 میلیون دلار کاهش می دهد. بنابراین ، هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم خریداران فقط به دلیل سررسید معاملات آپشن روز جمعه سعی خواهند کرد با اعمال فشار خرید، قیمت‌ها را بالا ببرند.

در حال حاضر، بازار در کنترل کامل گاوها قرار دارد و احتمالاً از سود خود برای ایجاد قراردادهای صعودی بیشتر در هفته های آتی بهره خواهند برد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام