سه دلیل برای پایان روند خرسی بازار ارز دیجیتال
اخبار ارز دیجیتال

سه دلیل برای پایان روند خرسی بازار ارز دیجیتال

مجموعه ای از شاخص های فنی نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین در حال پایان دادن به چرخه نزولی خود است. بیت کوین (BTC) در 20 سپتامبر، یک روز پس از سقوط به پایین‎‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید و توانست قیمت خود را بالاتر از 19 هزار دلار تثبیت کند.

بیت کوین با قیمت 20 هزار دلار دست و پنجه نرم می کند

در نمودار روزانه، قیمت بیت کوین از 18255 دلار به 19650 دلار افزایش یافت. این افزایش 7.5 درصدی قیمت، مشابه روندهای بازگشتی در بازار سهام است. این صعود، حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران با اخبار فاندامنتال مربوط به افزایش نرخ بهره کنار آمده‌اند.

روند بیت کوین

رودی تاکالا، مدیر اجرایی و سردبیر سابق فاکس‌نیوز به معامله‌گران ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهد که به دلیل بدتر شدن شرایط اقتصادی در سطح جهان، خود را برای «دوران تاریک تر»  آماده کنند.

از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین در زمان های مشابه همواره یک بازگشت صعودی خیره کننده داشته است. بیایید نگاهی دقیق تر به سه چشم انداز خوش بینانه بازار بیندازیم.

بیت کوین کندل چکش صعودی زد

 کندل 20 سپتامبر بیت کوین یک چکش صعودی است که نشان دهنده تضعیف حرکت نزولی است. یک کندل چکشی صعودی زمانی شکل می‌گیرد که دارایی به میزان قابل‌توجهی از سقوط کند و خریداران بتوانند این ریزش را جبران کنند. با بررسی روند بیت کوین و دیدن یک کندل نمی توان با قطعیت گفت که روند نزولی رو به پایان است ولی این کندل بعد از خبر افزایش نرخ بهره نشان از روزهای پایانی روند نزولی است.

کف چرخه پی یا Pi-cycle Bottom

یکی دیگر از سیگنال‌های فنی که پیش‌بینی می‌کند بیت‌کوین به شدت رشد کند، کف چرخه پی است. با بررسی دو اندیکاتور EMA 150 و SMA 471 روزانه، می توان متوجه شد که چرخه نزولی بیت کوین به پایان خود نزدیک می شود. با بررسی کامل نمودار می توان دریافت که تقاطع صعودی بین دو میانگین متحرک ایجاد شده است.

میانگین های متحرم بیت کوین

در تصویر مشاهده می‌کنید که بعد از هرتقاطع، یک روند صعودی شروع به حرکت کرده است.

چرخه وایکوف

Aurelien Ohayon، مدیر عامل شرکت استراتژی سرمایه گذاری XOR Strategy، پیش بینی می کند بیت کوین تا اوایل سال 2023 به 45000 دلار برسد، با این استدلال که قیمت بیت کوین از الگوی محبوب چرخه Wyckoff پیروی کرده است.

چرخه وایکوف چهار مرحله دارد: تجمیع، صعود، توزیع و نزول. پس از مرحله چهارم (نزول)، چرخه با مرحله انباشت تکرار می شود، که همانطور که اوهایون اشاره می کند. بیت کوین در حال حاضر در مرحله تجمیع  قبل از صعود است که می تواند روند صعودی در پیش داشته باشد.

روند وایکوف

این خبر صرفا بیان نظر کارشناسان بازار است و نباید به عنوان یک سیگنال صعودی در نظر بگیرید.

منبع:

Cointelegraph.com

Tradingview.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام