افزایش شدید قیمت داج کوین در پی توییت آیلان ماسک
اخبار ارز دیجیتال

افزایش شدید قیمت داج کوین در پی توییت آیلان ماسک

قیمت داج کوین روز چهارشنبه بعد از توییت آیلان ماسک که در آن خودش را Dogefather خطاب کرده بود، 20 درصد افزایش یافت. او این توییت را قبل از حضورش در برنامه کمدی SNL انجام داد. در نتیجه ی این توییت، دوج کوین از 0.26 به 0.32 دلار افزایش یافت که با این افزایش قیمت، پس از مدتی کاهش، به مقدار دو هفته ی قبل که رکوردی برای این ارز دیجیتال محسوب می شد بازگشت. این ارز دیجیتال در حال حاضر ارزش بازار بیش از 50 میلیارد دلاری دارد.

در ماه فوریه، آیلان ماسک شروع به توییت کردن درباره این ارز دیجیتال کرد. ابتدا فقط کلمه ی “Doge” را توییت کرد و سپس عبارت “Doge is the people’s crypto” به معنی داج رمز ارز مردم است را توییت کرد. در دفعه ی بعد او نوشت: “No highs, no lows, only Doge.” یعنی نه بالا و نه پایین، فقط داج. افزایش قیمت این رمز ارز به دنبال افزایش های مشابه در بازارهای مالی همزمان با افزایش علاقه مردم به ارزهای دیجیتال بود.

در همین بین بیت کوین و اتریوم که بزرگترین ارزهای دیجیتال در دنیا هستند به بالاترین قیمت های تاریخ خود رسیدند. این اولین باری نبود که آیلان ماسک دنیای ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار داد. او قبلا توییت هایی را در حمایت از بیت کوین نیز نوشته بود. دخالت او در افزایش قیمت ها موجب مشکوک شدن قانون گزاران آمریکا به وی و تحقیق از او برای دستکاری و تاثیر بر بازار شده بود.

کمپانی تسلا که تحت مدیریت آیلان ماسک است، در ماه فوریه یک و نیم میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گزاری کرد و اعلام کرد که در آینده ممکن است این رمز ارز را در ازای فروش محصولاتش بپذیرد. بدون شک آیلان ماسک با توییت های مکرر در افزایش محبوبیت بیت کوین نقش بسزایی داشته است. پیشتر در ماه ژانویه، وی موجب افزایش شدید قیمت بیت کوین در نتیجه قرار دادن اسم آن در بیوی توییترش شد.

داج کوین از سویی، اگرچه مانند بیت کوین میتواند در برابر محصولات یا خدمات دریافتی پرداخته شود، اما بسیار کوچکتر و گمنام تر از بیت کوین است. هنرمندان و مشاهیر دیگری چون اسنوب داگ نیز پیشتر توییت هایی را در مورد این ارز دیجیتال داشته اند.

البته آیلان ماسک قبلا گفته بود که توییت های مداومش درباره داج کوین شوخی هستند!

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام