آزادی سینا استوی صحت دارد؟ لایو اینستاگرامی استوی
اخبار ارز دیجیتال

آزادی سینا استوی صحت دارد؟ لایو اینستاگرامی استوی

روز جمعه 21  آبان 1400 یک پیام صوتی‌ مبنی بر آزادی سینا استوی در کانال‌های تلگرامی وی منتشر شد. در این فایل صوتی شخصی خود را سینا استوی معرفی می کرد و ادعا داشت آزاد شده است.

به گزارش بخش ارز دیجیتال دنیای ترید، هنوز هیچ یک از مراجع قضایی آزادی سینا استوی را رد یا تأیید نکرده اند و آزادی استوی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

شایان ذکر است که در فایل صوتی منتشر شده، شخصی که خود را سینا استوی معرفی می کرد، ادعا داشت به زودی صرافی کریپتولند بازگشایی و ارز دیجیتال بریج احیا خواهد شد.

انتشار این خبر در حالیکه بسیاری از کاربران هنوز موفق به بازپس گیری اموال بلوکه خود نشده اند، واکنش های مثبت و منفی بسیاری را در فضای مجازی در پی داشت. بسیاری از حامیان استوی در شبکه های مجازی بخصوص اینستاگرام و همچنین با ایجاد تجمعات اعتراضی، خواهان آزادی استوی و تعیین تکلیف سرمایه های خود هستند.

لایو اینستاگرامی استوی چه شد؟

در پیام‌ های صوتی منتشر شده ، وعده داده شده بود که در روزهای آتی یک لایو اینستاگرامی با حضور استوی و برای پاسخ به ابهامات مشتریان برگزار خواهد شد. وی همچنین وعده هایی برای جبران زیان کاربران خود داد .

از سویی وکیل استوی ادعا کرد که در پرونده کریپتولند و توکنش، جرمی صورت نگرفته و تمامی این قضایا سوءتفاهمی بیش نبوده است!

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: کلاهبرداری کریپتولند

همچنین با وجودیکه نزدیک یکماه از انتشار این فایل صوتی می گذرد، هنوز لایو اینستاگرامی وعده داده شده در فایل های صوتی و یا فیلمی مبنی بر آزادی سینا استوی منتشر نشده است و مقامات قضایی نیز شایعات آزادی استوی را نه تکذیب و نه رد کرده اند.

به گزارش سخنگوی قوه قضائیه، در رابطه با پرونده صرافی کریپتولند 8 نفر بازداشت شده اند و میزان مطالبات 289 هزار کاربر کریپتولند، بیش از 200 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

انجمن بلاکچین ایران قبل از بازداشت سینا استوی هشدار داده بود

به گزارش ایمنا، بعد از انتشار خبر دستگیری سینا استوی به همراه تنی چند از کارکنان کریپتولند، سه مرجع مرتبط با ارز دیجیتال از جمله انجمن بلاکچین ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و انجمن فین تک به طور مشترک، بیانیه‌ای رسمی منتشر کردند.

در این بیانیه عضویت سینا استوی در تشکل‌های صنفی و علمی قویاً تکذیب شده و تأکید شده است که پیش از دستگیری، انجمن بلاکچین ایران بارها نسبت به این موضوع هشدار داده بوده است.

آزادی سینا استوی 1+ بیانیه مشترک انجمن بلاکچین و نهادهای ارز دیجیتال ایران

علت بازداشت سینا استوی

سینا استوی در 27 اردیبهشت 1400 توسط مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد.

مرکز جرایم سازمان یافته در بیانیه ای اعلام کرد که علت اصلی دستگیری وی توکن غیرقانونی و بدون پشتوانه و غیر معتبر BRG بوده است.

خبر آزادی سینا استوی در سایت کریپتولند

نکته عجیب اینکه پیش از این سایت صرافی کریپتولند به دست مقامات دولتی توقیف شده و در آن پیام هشدار به نمایش گذاشته شده بود.

آزادی سینا استوی صحت دارد؟

هم اکنون به نظر می رسد سایت کریپتولند از توقیف درآمده؛ زیرا در سایت کریپتولند بازگشایی زودهنگام این صرافی وعده داده شده است. با اینحال تاکنون هیچ یک از مراجع قضایی خبر آزادی استوی را تأیید نکرده اند.

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام