ادامه سناریوی شکایت SEC این بار صرافی کوین بیس
اخبار ارز دیجیتال

ادامه سناریوی شکایت SEC این بار صرافی کوین بیس

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، از صرافی کوین بیس به اتهام فعالیت مالی غیرمجاز شکایت کرد. این خبر تنها 24 ساعت پس از شکایت SEC علیه صرافی بایننس، در صفحه توییتر و وبسایت رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار منتشر شد.

شکایت SEC که در دادگاه منطقه‌ای ناحیه‌ی جنوبی نیویورک به ثبت رسیده است، دو شرکت Coinbase و CGI را به نقض برخی از مقررات ثبتی قانون بورس اوراق بهادار در سال 1934 متهم کرده است.

بر اساس این شکوائیه، صرافی کوین بیس:

  • حداقل از سال 2019، از محل تسهیل غیرمجاز خرید و فروش اوراق بهادار دارایی‌های دیجیتال، میلیاردها دلار کسب درآمد کرده است.
  • بدون انجام هیچ گونه اقدامات ثبتی، خدمات سنتی یک صرافی، کارگزاری و آژانس مالی را انجام داده است.
  • به علت عدم ثبت مجوز قانونی، سرمایه گذاران را از حمایت‌های قابل توجهی از جمله بازرسی توسط SEC، الزامات نگهداری سوابق و حفاظت در برابر تضاد منافع و سایر حمایت‌هایی که حق قانونی آنهاست محروم کرده است.

آیا کوین بیس فعالیت غیرقانونی داشته است؟

گری جنسلر، رئیس SEC، در این مورد اظهار داشت:

« صرافی کوین بیس، به‌رغم اینکه تابع قوانین اوراق بهادار آمریکا است، به طور غیرقانونی وظایف صرافی، کارگزاری و مؤسسه‌ی مالی را با یکدیگر ادغام کرده است، در حالی که در بخش‌های دیگر بازارهای اوراق بهادار ما، این عملکردها از یکدیگر مجزا هستند.»

وی افزود:

«شکست‌های ادعایی صرافی Coinbase سرمایه‌گذاران را از حمایت‌های بدیهی و حیاتی از جمله قوانینی که از تقلب و دستکاری جلوگیری می‌کند، افشای مناسب، حفاظت در برابر تضاد منافع، و بازرسی معمول توسط SEC محروم می‌کند. علاوه بر این، طبق دعاوی مطرح شده‌ی ما، Coinbase هرگز برنامه سهامداری خود را به عنوان یک سرویس تابع قوانین الزامی اوراق بهادار ثبت نکرد و در این مورد نیز، سرمایه گذاران را از افشای حیاتی و سایر حمایت‌ها محروم کرد.»

مدیر بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در این باره اظهار داشت:

«شما نمی‌توانید به این علت که قوانین را دوست ندارید یا به دلیل اینکه قوانین متفاوت را ترجیح می‌دهید، آن‌ها را نادیده بگیرید؛ زیرا عواقب این کار دامن‌گیر عموم سرمایه گذاران می‌شود.» همانطور که در دعوی ما مطرح شد، کوین بیس کاملاً از قابل اجرا بودن قوانین اوراق بهادار فدرال در فعالیت‌های تجاری خود آگاه بود، اما به‌طور آگاهانه از پیروی از آنها خودداری کرد. در حالی که تصمیمات حساب شده‌ی کوین بیس ممکن است به این صرافی امکان کسب درآمد میلیاردی بدهد، اما این کار به ضرر سرمایه گذاران و به قیمت محروم کردن آنها از حمایت‌هایی است که حق مسلم آن‌هاست.»

اثرات کوتاه مدت شکایت SEC علیه صرافی‌های ارز دیجیتال

شکایت SEC علیه صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال مانند بایننس و کوین بیس می‌تواند حداقل در کوتاه مدت، تأثیرات منفی روی بازار رمزارزها داشته باشد. این اثرات شامل افزایش اضطراب و عدم اطمینان در بین سرمایه‌گذاران، کاهش حجم معاملات، افزایش نوسانات قیمت و کاهش ارزش بازار شوند.

شکایت SEC در بلند مدت، ممکن است منجر به تغییراتی در قوانین و مقررات حاکم بر بازار رمزارزها شود. این تغییرات ممکن است بهبود امنیت و اعتماد به بازار رمزارزها را به همراه داشته باشند، همچنین ممکن است منجر به کاهش تعداد صرافی‌های مستقر در آمریکا شوند یا نتایجی مانند کاهش رقابت و افزایش کنترل دولت بر بازار رمزارزها را به همراه داشته باشد.

👈منبع انگلیسی خبر

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام