اعلام ورشکستگی BlockFi
اخبار ارز دیجیتال

اعلام ورشکستگی BlockFi

پلتفرم وام‌دهی بلاک‌فای BlockFi که پس از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX به‌ شدت دچار بحران نقدینگی شده بود و در اوایل ماه جاری میلادی کلیه برداشت‌های کاربران خود از این پلتفرم را متوقف کرده بود به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده که درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ ایالات متحده را به ثبت رسانده است. بر اساس این بیانیه، بلاک فای به بیش از 100 هزار سرمایه‌گذار مختلف بدهکار است.

شرکت انکورا تراست کامپنی (Ankura Trust Company LLC) با 729 میلیون دلار، بزرگترین طلبکار پلتفرم بلاک فای است. پس از انکورا، نام شعبه آمریکایی صرافی FTX و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به ترتیب با 275 و 30 میلیون دلار مطالبات به چشم می‌خورد. ظاهرا بدهی بلاک فای به شعبه آمریکایی صرافی FTX به اوایل سال جاری برمی‌گردد و بدهی به کمیسیون بورس نیز به تحقیقات این سازمان از این پلتفرم وام‌دهی و توافق دو طرفه برای پرداخت جریمه مرتبط است.

گفتنی است صرافی بلاک‌فای دارایی‌ها و بدهی‌های خود را از ۱ تا ۱۰ میلیارد دلار فهرست کرده است. در حال حاضر این انتظار می‌رود که بلاک‌فای با مجموع دارایی فعلی ۲۵۶.۹ میلیون دلار بتواند پشتیبانی لازم از برخی عملیات‌های خاص در دوره بازسازی این شرکت را فراهم کند.

تاثیر خبر بر بازار: همانطوری که ملاحظه شد پس از اعلام رسمی این خبر شاهد نوسانات شدیدی در بازار نبودیم که دلیل این امر نیز پرایس شدن این خبر از روز‌های گذشته می‌باشد. اما در نقطه مقابل همچنان اطلاعات شفافی در خصوص ترازنامه این پلتفرم نیست و در روز‌های آینده با انتشار اطلاعات تکمیلی در صورت عظیم‌تر شدن مسئله و یا حتی سرایت آن به دیگر پلتفرم‌ها می‌توان انتظار آسیب بیش‌تر در بازار را داشت.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام