تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ اصلاح احتمالی بیت کوین در راه است
اخبار ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ اصلاح احتمالی بیت کوین در راه است

تنها چند روز به انتشار گزارش تورمی ماه جولای باقی مانده است و حالا قبل از این اتفاق، بیت کوین (BTC) به بالاترین سطح خود در بیش از دو ماه گذشته رسیده است.

برای جزییات بیشتر و نحوه ورود به معامله با استفاده از داده‌های ارائه شده در این تحلیل، سیگنال رایگان بیت کوین دنیای ترید را مطالعه کنید.

قیمت مهم ترین ارز دیجیتال بازار، در 8 آگوست 1.65 درصد افزایش یافت و به 45363 دلار رسید و روند صعودی خود را ادامه داد. تا کنون شاهد افزایش 21.62 درصدی این ارز از پایین ترین قیمت در 5 آگوست، یعنی 37300 دلار بوده ایم.

نمودار روزانه BTC/USD

مومنتوم حرکتی در بین رقبای بیت کوین نیز قوی بود. اتر (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار نیز، از 3 آگوست که پایین ترین قیمت 2630 دلاری را تجربه کرده بود، 29.78 درصد افزایش یافت و روز یکشنبه از 3100 دلار عبور کرد. این افزایش قیمت پس از آن رخ داد که فعال شدن هارد فورک لندن اتریوم در 5 اوت رسمی شد، این فورک فشار تورمی و عرضه اتریوم را کاهش می دهد و انتظار می رود که شاهد افزایش ارزش آن در دراز مدت باشیم.

گزارش تورم ماه جولای

چهارشنبه 11 آگوست، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش تورم ماه جولای را منتشر می کند ، بازار ها افزایشی 0.5 درصدی را پیش بینی کرده اند. این پیش بینی ها پس از افزایش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه ژوئن به 5.4 درصد، نسبت به سال گذشته، شکل گرفتند که بزرگترین افزایش خود را در 13 سال گذشته ثبت کرده است.

گاوهای بیت کوین به گزارش های اخیر تورمی باز خورد مثبتی داده اند. آنها به طور موثری در 19 ام ماه می از سقوط بیت کوین به زیر 30 هزار دلار جلوگیری کردند. در همین حال، تلاش های اخیر آنها برای بالا بردن قیمت تا 40،000 دلار را شاهد بوده ایم که منجر به یک روند صعودی آرام تا بالای 45،000 دلار شد.این امر نشان دهنده تقاضای شدید برای بیت کوین است که به نظر می رسد از رکود تابستانی خود خارج شده باشد.

Lex Moskovski، سرپرست سرمایه گذاری در Moskovski Capital ، نموداری را ارائه داد که جهش های چشمگیری را، در آدرس هایی که وارد شبکه بیت کوین می شوند نشان می دهد و این رشد را با افزایش نرخ BTC/USD مطابقت می دهد.

نمودار رشد خالص آدرس های واحد بیت کوین

مسکوفسکی در توییتی نوشت: "تعداد آدرس های جدید بیت کوین همچنان به بالا رفتن ادامه می دهد تا سقف جدیدی تشکیل دهد."

علاوه بر این، ویلی وو تحلیلگر داده های زنجیره ای نیز، با اشاره به عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار، گفت که روند رو به رشد بیت کوین احتمالا قیمت آن را به بالای 50 هزار دلار می رساند. او گفت که همه گروه های سرمایه گذار، در حال خریدن بیت کوین بوده اند که این امر موجب شوک در عرضه شده است.

وو به نموداري اشاره کرد که او در 15 جولای زمانی که بازار بیت کوین در اصلاح به سمت پایین بود منتشر کرد (در آن زمان بیت کوین پس از رسیدن تا سقف کوتاه مدت 36375 حرکتی نزولی را آغاز کرده بود). این نمودار، همانطور که در زیر نشان داده شده است، شوک در جریان نقدینگی ها و تاثیر آن بر قیمت را نشان می دهد.

وو این گونه توضیح می دهد:

"داده های بنیادی قیمت کوتاه مدت را پیش بینی نمی کنند، اما اگر به این اطلاعات زمان بدهید و اعتماد کنید کشف قیمت در آینده برای شما آسان تر می شود. ارزش دقیق امروز 53.2 هزار دلار است، با محدوده انحراف استانداردی بین 39.6 هزار دلار تا 66.8 هزار دلار (68.5 درصد اطمینان)."

فرکتال خرسی

با این حال، رشد قیمتی اخیر بیت کوین بر اساس فراکتال های فیبوناچی قبلی، خطر تبدیل شدن به تله برای گاو ها را نیز دارد.

اصلاح بیت کوین از سقف های قیمتی کوتاه مدت تا میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای

پس از ایجاد اوج های قیمتی، بیت کوین به سمت میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای خود (200 هفته ای EMA؛ موج زرد) اصلاح می شود، جایی که در نهایت برای ادامه چرخه صعودی دیگری دوباره حرکت را آغاز می کند.

در دو مقطع گذشته، نرخ ارز BTC/USD پس از تست سطح 23.6 فیبوناچی به عنوان سطح حمایتی، سیگنال های جعلی ای به وجود آورد. این حرکت های صعودی کوتاه گفته شده، پس از مواجهه با مقاومت در سطوح بالاتر فیبوناچی، تبدیل به یک حرکت صعودی بزرگ نشد.

به عنوان مثال، در سال 2019، بیت کوین پس از جدا شدن از سطح 23.6 فیبوناچی خود در نزدیکی 7357 دلار، بیش از 50 درصد رشد کرد. اما این ارز دیجیتال در نزدیکی سطح فیبوناچی 61.8 خود با قیمت 10613 دلار با فشار فروش شدید روبرو شد. سرانجام، روند نزولی خود را از سر گرفت و در مارس 2020 به کمترین قیمت اش تا 3858 دلار رسید.

در صورت تکرار فراکتال های این چنینی، بیت کوین می تواند با مقاومت شدید در سطح 61.8 فیبوناچی اطراف قیمت 46،792 دلار روبرو شود و با پایین آمدن مجدد تا میانگین متحرک نمایی 200 روزه خود، که در حال حاضر زیر 20000 دلار است مسیر خود را ادامه دهد.

کیت ورینگ، مفسر و معامله گر مستقل بازار، پیش تر پیش بینی کرده بود که یک تلاقی قریب الوقوع صعودی بین دو میانگین متحرک هفتگی بیت کوین منجر به یک سیکل صعودی چند ماهه خواهد شد. این شاخص که MACD نامیده می شود، در پیش بینی سیکل صعودی 2020 بسیار حیاتی بود.

برخورد قیمت بیت کوین و MACD

ویرینگ به دنبال کنندگان خود اعلام کرد که ادامه روند صعودی کوتاه مدت را در صورت بسته شدن قیمت بالای 44500 شاهد خواهیم بود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام