رشد قیمت بیت کوین در پی افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو
اخبار ارز دیجیتال

رشد قیمت بیت کوین در پی افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو

با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بیت کوین و سایر دارایی‌ های پر ریسک شدیدا تحت تاثیر قرار گرفتند. فدرال رزرو رسما اعلام کرد که نرخ بهره ۰.۲۵ درصد رشد می کند و از صفر به محدوده ۰.۲۵٪ الی ۰.۵٪ می‌ رسد. از ماه دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون این اولین بار است که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بیشتر می کند.

فدرال رزرو در این باره گفت:

تورم آمریکا رو به رشد خواهد بود و بخاطر نبود توازن بین عرضه و تقاضا که نتیجه ویروس کرونا است، قیمت انرژی و سایر دارایی ها بالا خواهد رفت. هنوز معلوم نیست حمله نظامی روسیه به اوکراین و رویداد های مرتبط با آن چه تاثیری بر اقتصاد آمریکا داشته باشد اما احتمالا فشار بیشتری بر تورم وارد می‌ کند و تاثیر کلی روی تمامی فعالیت‌ های اقتصادی آمریکا خواهد داشت.

فدرال رزرو همچنین قرار است ترازنامه خود را در یکی از جلسات ماه های آینده کاهش دهد  اما هنوز مشخص نیست که آیا این رویداد در ماه می رخ می‌ دهد یا خیر.

افزایش نرخ بهره پس از افزایش شاخص قیمت مصرف‌ کننده (CPI) در ماه فوریه به ۷.۹٪ رسیده است. گفتنی است شاخص قیمت مصرف‌ کننده، در بالاترین سطح چهار دهه اخیر خود قرار دارد و بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که تورم همچنان می تواند بیشتر از این رشد کند. وزارت کار آمریکا در روز سه شنبه گزارش داد که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در ماه فوریه ۱۰٪ رشد کرده و این شاخص هم به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است.

تحلیلگران ارزهای دیجیتال نیز بیانیه فدرال رزرو را مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌ اند. به طور کلی افزایش‌ نرخ بهره و کاهش ترازنامه، دلیل کاهش قیمت ارز های دیجیتال و مخصوصا بیت کوین است.

استراتژیست ارشد شرکت Path Trading Partners قبل از انتشار بیانیه فدرال رزرو گفته بود:

از نظر من افزایش نرخ بهره تاثیری در بازار نخواهد داشت، بلکه مطالب داخل بیانیه یا کنفرانس خبری در خصوص تغییر برنامه زمانبندی خروج از طرح تسهیل کمی، باعث تاثیر جدی روی قیمت ها خواهد شد.

او همچنین اضافه کرد:

افزایش نرخ بهره نمی تواند ضربه جدی به بازار بورس بزند و از آنجایی که فعلا بیت کوین و نزدک همبستگی  قوی دارند، پیش‌ بینی می‌ کنم که این شرایط به طور کل برای بازار ارز های دیجیتال نیز یکسان باشد. پس از انتشار خبر فدرال رزرو، قیمت بیت کوین زیر سطح ۴۰۰۰۰ دلار قرار داشت. اما قیمت طی ۲۴ ساعت گذشته با ۴ درصد رشد به ۴۱۰۰۰ دلار رسید و همچنان در این سطح در حال نوسان است.  در پی این رشد، ارزش کل بازار ارز های دیجیتال نیز به ۱.۹۰۳ تریلیون دلار رسید.  سایر آلتکوین ها رشدی بیشتر از ۴٪ را تجربه کرده‌اند. در میان ۵۰ رمز ارز برتر بازار با بیشترین ارزش بازار، آوالانچ با ۱۱٪ و سندباکس با ۱۷٪ بالاترین رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. ابزار CME FedWatch Tool نشان می دهد نیمی از تحلیل گران پیش‌ بینی کرده اند که فدرال رزرو در نشست ماه می نرخ بهره را به ۰.۲۵٪ می رساند و نیمی دیگر از تحلیلگران معتقد اند که نرخ بهره به ۰.۵٪ خواهد رسید. فدرال رزرو علاوه بر تصمیم و بیانیه روز چهارشنبه، گزارش پیش‌بینی‌ اقتصادی سه ماهه خود را برای افزایش نرخ بهره منتشر کرد. طبق این بیانیه، انتظار می‌ رود هفت دوره افزایش ۰.۲۵٪ در نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ اتفاق بیفتد. در نتیجه، نرخ بهره به ۲.۸٪ خواهد رسید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام