بایدن فرمان جدیدی در مورد ارزهای دیجیتال امضا می کند
اخبار ارز دیجیتال

بایدن فرمان جدیدی در مورد ارزهای دیجیتال امضا می کند

کاخ سفید خبر از امضای فرمان مهمی از سوی رئیس جمهور آمریکا در هفته آینده داد. به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، این فرمان در حوزه رگولاتوری ارز دیجیتال خواهد بود.

در شرایطی که بیت کوین سطح کلیدی 40 هزار دلار را از دست داد و حال و هوای کلی بازار ریزشی است، قوانین جدیدی بر کریپتو وضع خواهد شد.

جو بایدن با اعلام خبر صدور فرمان اجرایی در مورد ارز دیجیتال افزود:

"این فرمان اجرایی، در واقع به سازمان های دولتی دستور می دهد تا ویژگی‌های صنعت ارز دیجیتال را به طور موشکافانه مطالعه کنند.”

 با در نظر گرفتن قوانین متعددی که از آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن در حوزه ارز دیجیتال وضع شده، انتظار می رود قوانین سختگیرانه تری در حوزه قانونگذاری ارزهای دیجیتال وضع شود.

شایان ذکر است که دستورالعمل پیش رو تا هفته آینده ارائه می شود و طبق اظهارات دولتی قرار است تمرکز اصلی آن بر روی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی باشد.

فرمان جدید چه تأثیری بر روی ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

فرمان جدید  ایالات متحده آمریکا  چیست و آیا بر ریزش بیت کوین دامن خواهد زد یا اثری مثبت در پی خواهد داشت؟

 

فرمان اجرایی دستوری است مکتوب و امضا شده از سوی رئیس جمهور ایالات متحده که عملیات دولت فدرال را مدیریت می کند. این فرمان، به رغم اهمیت بسیار ، یک قانون رسمی به شمار نمی آید؛ زیرا کنگره آمریکا اختیار لغو آن را دارد.

 

 

بایدن با توجه به اختیاراتی که دارد، می تواند از وزارت خزانه داری، امور خارجه، دادگستری و امنیت داخلی درخواست کند که چارچوب نظارتی جامعی برای صنعت ارز دیجیتال طرح ریزی کند. همچنین این سازمان ها موظفند گزارشی در مورد آینده پول و سیستم های پرداخت تهیه کنند.

رویارویی صنعت ارز دیجیتال در مسیر شکوفایی

طرفداران ارز دیجیتال عقیده دارند در جهانی که به سرعت در حال رشد و حرکت به سوی دیجیتالی شدن است، بیت کوین و آلت کوین ها باید در مرکز توجه قرار گیرند؛ زیرا پول نقد به آرامی کنار گذاشته می شود. ارزهای فیات به دلیل افزایش تورم جهانی به تدریج ارزش خود را از دست می دهند. این امر می تواند ارزهای دیجیتال را به گزینه جذاب تری برای سرمایه گذاران تبدیل کند.

 جو بایدن، بازیگری منفی در صحنه ارز دیجیتال

جو بایدن که از سوی تریدرهای ارز دیجیتال به عنوان یک  عامل بسیار منفی در ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است، در اولین ماه های ریاست جمهوری اش با اعمال مالیات بر ارزش افزوده تجارت ارزهای دیجیتال، موجب ریزش جدی در ارزهای دیجیتال شد. بنابراین پیش بینی می شود که این فرمان جدید به احتمال قوی تأثیر مثبتی بر ارزهای دیجیتال نخواهد گذاشت.

احتمال دارد که فرمان اجرایی بایدن یک سری اقدامات امنیتی  برای حفاظت از مصرف کنندگان، مشاغل و سرمایه گذاران را مورد توجه قرار دهد. همچنین پیش بینی می شود این دستورالعمل در راستای افزایش شفافیت و تقویت قوانین احراز هویت (KYC) امضا شود.

شایان ذکر است که دولت بایدن قصد دارد برای استانداردسازی قوانین ارز دیجیتال در سطح بین المللی وارد عمل شود.

قوانین آمریکایی در مورد ارز دیجیتال

پیش از این، دونالد ترامپ و باراک اوباما نیز در زمان حضور در پست ریاست جمهوری، دستورات اجرایی متعددی در مورد دارایی های دیجیتال صادر کرده اند. در سال 2018، ترامپ فرمانی را امضا کرد که بر طبق آن، هرگونه تراکنش مالی با ارز دیجیتال پترو ونزوئلا در ایالات متحده ممنوع شد.

در سال 2015 نیز، اوباما فرمانی را امضا کرد که حکم به مصادره دارایی‌های دیجیتال مرتبط با «فعالیت‌های مخرب سایبری» می داد. شایان ذکر است که در این فرمان دستور مصادره دارایی های دیجیتال مرتبط با امور تروریستی و مخرب را بدون اخطار و اطلاع قبلی صادر شد.

جروم پاول: باید بر فضای کریپو نظارت بیشتری کنیم!

برخلاف چین، دولت آمریکا هیچ قصدی برای ممنوعیت تمام فعالیت‌های ارزهای دیجیتال ندارد. جروم پاول، رئیس بانک فدرال رزرو، در اکتبر 2021 اظهار داشت که نظارت در این فضا ضروری است. وی بویژه در مورد استیبل کوین ها هشدار داد و خواستار نظارت جدی بر این دسته از دارایی های دیجیتال شد.

چند روز پس از اظهارات جروم پاول، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده - گری جنسلر (Gensler) از اظهارات وی حمایت کرد و با ابراز نگرانی در مورد استیبل کوین ها افزود:

"استیبل کوین ها می توانند باعث ایجاد مشکلات ثبات مالی در شبکه پولی کشور شوند."

همچنین اوایل امسال جنسلر، با اشاره بر مبادلات ارزهای دیجیتال، بر لزوم ورود رسمی ناظران مالی واشنگتن به عرصه کریپتو و ایجاد مکان های فیزیکی برای تجارت ارزهای دیجیتال تأکید کرد.

حال دنیای ارز دیجیتال در انتظار امضای فرمان جدید و رسانه ای شدن آن به سر می برد. بسیاری معتقدند زمستان دیگری برای ارزهای دیجیتال آغاز شده و باید منتظر از دست رفتن سطوح های مهم دیگری برای بیت کوین باشیم.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام