پیشبینی قیمت طلا: بازیابی طلا و حرکت به سوی سطح کلیدی ۱۸۰۰ دلار
اخبار فارکس

پیشبینی قیمت طلا: بازیابی طلا و حرکت به سوی سطح کلیدی ۱۸۰۰ دلار

پیشبینی تکنیکال طلا: خنثی

◀️ پس از افت ناگهانی هفته پیش، گاوهای طلا در آغاز معاملات هفتگی فعال هستند.

◀️ آمار تورم، موضع احساسی بازار، و درآمدها کاتالیست‌های کلیدی قیمت کالاها هستند.

◀️ جفت XAU/USD به سوی سطح روانشناختی ۱۸۰۰ دلار در حرکت است.

در باز شدن معاملات این هفته، قیمت طلا پس از افت ناگهانی هفته پیش (که باعث شد طلا تا نقطه ۱۶۸۰ دلار هم سقوط کند) در حال بازیابی است. پس از اعمال شدن حرکت فروشی مزبور در قیمت‌ها، رفتار قیمت طلا مثبت شده است و اکنون گاوهای طلا فرصت این را دارند که رفتار قیمت را به سمت سطح روانشناختی کلیدی ۱۸۰۰ دلار هدایت کنند که برای حرکت قیمت کوتاه‌مدت و بلند‌مدت نمودار واجد اهمیت است.

آمار درآمد شرکت‌ها و آمارهای دیگر مانند NFP (حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی) فراتر از انتظارات بوده‌ است و بدین سبب جو خوشبینی بر ترمیم اقتصاد و دارایی‌های با ریسک بالاتر حاکم است. اما افزایش نگرانی ها درباره شیوع کرونای دلتا و در نتیجه کمتر شدن قدرت دلار آمریکا باعث شد که خرس‌ها نتوانند قیمت‌ها را پایینتر از سطح سال ۲۰۲۱ ببرند.

اکنون قیمت‌ها در حال آزمودن سطوح مهم حمایتی و مقاومتی هستند، اما همراه با افزایش نگرانی از تورم، انتشار صورتجلسات FOMC (کمیته فدرال بازار آزاد) نیز ممکن است رفتار قیمت را در هفته‌های آتی تشدید نماید. اظهارات جروم‌ پاول، رئیس بانک فدرال آمریکا مورد توجه معامله‌گران طلا قرار دارد و می‌تواند روی روند قیمت تاثیر بگذارد.

تقویم اقتصادی این هفته آمریکا

تقویم اقتصادی آمریکا

تحلیل تکنیکال طلا

پس از کمانه کردن از سطح تکرار ۶۱.۸ درصد فیبوناچی حرکت نمودار در سال ۲۰۲۰–‌که هنوز در سطح ۱۶۸۰ دلار نقش حمایتی را ایفا می‌کند–‌گاوهای طلا با مقاومت تلاقیگاهی قدرتمندی مواجه هستند. این سطح مقاومت شامل کران بالای کانال نزولی است که از نقطه اوج قیمت‌ها در آگوست سال پیش شکل گرفته است. همانطور که در نمودار پایین مشخص است، گاوها با موانع بالقوه‌ای برای تداوم روند گاوی و بازیابی بیشتر قیمت طلا مواجه هستند.

با توجه به پس‌زمینه خرسی میان‌مدت، و این که آثار حرکت فروش ماه ژوئن هنوز در بازار طلا باقی مانده است و بر خلاف قدرت این هفته طلا هنگام آزمون نقطه پست سال ۲۰۲۱ عمل می‌کند، پیشبینی ما از روند هفته آتی خنثی است.

نمودار هفتگی طلا (XAU/USD)

نمودار هفتگی طلا

در حال حاضر، سطوح کلیدی طلا بین ۱۶۸۰ تا ۱۸۰۰ دلار قرار دارند.

در رابطه با حرکت کوتاه‌مدت، نزدیکترین سطح حمایتی در ۱۷۶۲ (تکرار ۵۰ درصد حرکت سال ۲۰۲۰) واقع است. سطح حمایتی بعدی نیز در ۱۷۴۴ (تکرار ۲۳.۶ درصد حرکت سال ۲۰۲۱) قرار دارد. اگر نمودار پایینتر از این سطح بیفتد، خرس‌ها ممکن است بتوانند قیمت را به سوی ۱۶۸۰ پیش ببرند.

نمودار روزانه طلا (XAU/USD)

نمودار روزانه طلا

از طرف مقابل، اگر نمودار از کانال برون‌شکست کند و بالاتر از ۱۸۰۰ برود، ممکن است سطح مقاومتی بعدی واقع در ۱۸۳۵ (تکرار ۳۸.۲ درصد حرکت سال ۲۰۲۰) وارد عمل شود.