بیت کوین طلای آینده جهان؛ اتفاقی اجتناب ناپذیر
ارز دیجیتال

بیت کوین طلای آینده جهان؛ اتفاقی اجتناب ناپذیر

بیت کوین سیاه چاله ای از ثروت است که به آرامی اما بدون شک، تمام ارزهای ذخیره ای جهان (دلار، یورو ...) را به درون خود می بلعد.

بیت کوین بارها و بارها از مرگ و سقوط شدید جان سالم به در برده است، به گونه ای که حتی افسانه لازاروس را نیز به یک شوخی ساده مانند کرده است. آنها می گویند: "بیت کوین یک حباب است"، فریاد می زنند که: "بیت کوین یک پیش بینی و قمار خطرناک با احتمال کمی برای تبدیل به شکلی ثابت از پول است".

اما ناباوران بیت کوین فقط گمراه نشده اند، بلکه 180 درجه ماجرا را به اشتباه درک کرده اند. از آنجا که موفقیت بیت کوین به هیچ وجه یک حدس و گمان نیست، بلکه یک قطعیت است. یا حداقل، به همان اندازه که هر چیزی در دنیای مالی می تواند قطعی باشد.

مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود: بیت کوین چیست؟

چرا اینقدر مطمئن هستیم؟ زیرا که ما نیز مانند هر طرفدار دیگر بیت کوین، به تکنولوژی شگفت انگیز پشت آن واقف هستیم. همچنین ما از ارزش بنیادی بیت کوین برای آزادی بخشی و تملک کامل روی دارایی های خود آگاهی داریم. به توانایی آن برای انتقال ثروت در طول زمان باور داریم.

و شاید مهمتر از همه، معتقدیم که بیت کوین بهترین راه برای جان سالم به در بردن از تغییرات اقتصادی تکتونیکی است که امروز در جهان شاهد آن هستیم.

و ما "باورمندان" به بیت کوین دیگر تنها نیستیم. بیت کوین اکنون توسط همه از نهادهای خصوصی گرفته و دولت ها تا سرمایه گذاران معمولی مورد استقبال قرار گرفته است.

علی رغم اینکه توجه رسانه ها و عوام روی قیمت کوتاه مدت این دارایی متمرکز شده است، اما بیت کوین همچنان با سرعت و به آسانی بسیاری از نقاط عطف ساختاری و فرهنگی خود را پشت سر می گذارد.

تمام شواهدی که نشان از تبدیل بیت کوین به شکلی از دارایی رزرو را می دهد، وجود دارند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که خوب نگاه کنید.

استاندارد نارنجی

برای دست پیدا کردن به حقایقی مربوط به اعجاز تکنیکی و فلسفی بیت کوین، لازم نیست خیلی جستجو کنید، بنابراین ما از دید خود آنچه میبینیم را برای شما تشریح می کنیم.

هنگامی که نیم قرن پیش پول فیات جایگزین استاندارد طلا شد، بانکداران جهان (از جمله بانک های مرکزی) روشهای زیادی را برای کاهش ارزش پول کشف کردند.

ول خرجی جدید 3 تریلیون دلاری رئیس جمهور بایدن تنها آخرین نمونه از تورق و تورم پذیری پول کاغذی است. برعکس، همانطور که هر روز افراد بیشتری متوجه می شوند، نمی توان بیت کوین را متورم کرد: 21 میلیون کوین وجود دارد و به سادگی هیچ راهی برای چاپ یا ایجاد بیشتر آن وجود نخواهد داشت.

از دیگر مزایای بیت کوین می توان به این واقعیت اشاره کرد که، با توجه به دیجیتالی بودن، ما برای ذخیره سازی آن به هیچ زیرساخت فیزیکی احتیاج نداریم. بدون نیاز به هیچ اتاق، ون، هواپیما یا فورت ناکسی (مکانی در خاک امریکا که دارایی های رزرو طلا در آن جا تحت حفاظت شدید نگهداری می شوند.) که به شدت محافظت شده باشد. با چند کلیک می توانید به ارزش یک میلیارد دلار دارایی را منتقل کنید.

و این واقعیت که بیت کوین توسط یک مرجع مرکزی کنترل نمی شود، که هر گونه حمله را بی اثر کرده است (چند مورد از این دست حملات بی اثر رخ داده است).

به طور خلاصه، به همین دلیل است که بیت کوین باید به ارز ذخیره جهان تبدیل شود. حالا بیایید ببینیم چرا اینگونه اعتقادی داریم.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: هش چیست؟

مسیر بیت کوین تا تبدیل به بزرگترین ارز ذخیره ای جهان

ما نیازی به حدس و گمان در مورد خیزش و تبدیل بیت کوین به جایگاه ارز ذخیره ای نداریم زیرا این اتفاق همین حالا در حال رخ دادن است. نه، دولت ها هنوز آن را نمی خرند یا اوراق قرضه ای با مبدا بیت کوین صادر نمی کنند. اما چه کسی گفته است که شما قبل از سرمایه گذاری در یک صندوق امن به چراغ سبز دولت نیاز دارید؟

چندین شرکت سهامی عام بسیار بزرگ همین حالا شروع به تبدیل موجودی پول کاغذی خود به بیت کوین کرده اند. و اینکه چرا این کار را نکنند؟ هنگامی که دقیقا مطابق گفته های مایکل سیلور، مدیرعامل Microstrategy نگه داشتن پول نقد مانند تکیه دادن به یک مکعب یخ در حال ذوب است؟ با وجود شرکت های مختلفی مانند تسلا، جی پی مورگان و گلدمن ساکس که در حال خرید بخش های بزرگی از بیت کوین هستند و میزهای معاملاتی جدید خود را باز می کنند، و همچنان که سیاست های پولی استحکام خود را از دست داده و ارزش پول کاغذی در حال فرسودگی است، قطعا تا اینجا بخش های زیادی از راه خود برای تبدیل بیت کوین به ارز ذخیره ای جهان را طی کرده ایم.

هیچ لحظه بزرگ و بخصوصی وجود نخواهد داشت که فدرال رزرو به طور ناگهانی اعتراف کند که پول کاغذی و سیاست های مربوط به آن اشتباه بوده است و شروع به خرید بیت کوین کند. رخ دادن چنین اتفاقی لزوم منطقی خاصی هم ندارد. شرکت های خصوصی، خزانه داری شرکت ها و شهروندان عادی، بیت کوین را به عنوان سرمایه گذاری پس انداز خود انتخاب می کنند و همه چیز از اینجاست که شتاب می گیرد.

عامل اصلی دیگری برای مقبولیت یک دارایی وجود دارد که به ندرت ذکر می شود. غالباً فراموش می شود که سیاستمداران نیز بخشی از مردم هستند و اگر هوشمند باشند، مشاوران مالی آنها را ترغیب می کنند تا از ارز واحد جهانی، سیستم مالیاتی جهانی و ساختار اقتصادی شفاف آینده، به وسیله بیت کوین محافظت کنند. ریاكاری سیاست مداران در حالی آشكارتر می شود كه دولت ها همچنان كه علیه بیت کوین موضع می گیرند که خود آن ها از سرمایه گذاران بیت کوین به شمار می روند.

موفقیت در راه تبدیل بیت کوین به ارزی ذخیره ای

هیچ یک از اینها به معنای این نیستند که بیت کوین از یک مسیر مستقیم و بدون فراز و نشیب به سوی ایجاد یک هژمونی بزرگ پیروی می کند. حتی جامعه خود ما باورمندان به بیت کوین نیز درمورد چگونگی توسعه شبکه بیت کوین اختلاف نظر دارد: برخی می گویند همین ساختار موجود عالی است اما برخی دیگر فکر می کنند که کارهای بیشتری باید روی تجربه کاربری (UX)، زیرساخت ها و خدمات مالی مبتنی بر بلاکچین انجام شود. این اختلاف نظر د مورد قانون گذاری نیز ادامه پیدا می کند، به این صورت که آیا بیت کوین باید تنظیم مقررات و قانون گذاری را تجربه کند یا اینکه نباید (یا نمی تواند) تحت نظارت و کنترل باشد.

در همه این دیدگاه ها منطق خاصی وجود دارد. اما هرچقدر که بیت کوین توسعه یابد، یک امر اجتناب ناپذیر که باقی خواهد ماند این است که تلاش برای از بین بردن آن بی نتیجه می ماند. کشورهایی مانند هند و پاکستان تلاش کرده اند که نگهداری یا معامله بیت کوین را ممنوع کنند اما به دلیل عدم امکان متوقف کردن معاملات Peer to Peer کاربران، به سادگی با شکست رو به رو شدند.

دیدگاه ما این است که تنظیم مقررات و قانون گذاری در این حوزه یک امر اجتناب ناپذیر است. و ما امیدواریم که دولت ها با کسانی که ویژگی های فنی و پولی بیت کوین را درک می کنند، وارد گفت و گویی سازنده بشوند. به تعویق انداختن این امر اجتناب ناپذیر، به نفع هیچ کس نیست. اما از طریق تعامل و همکاری می توانیم اقتصاد جدیدی را بسازیم که مناسب زندگی روز به روز دیجیتالی تر ما باشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: دامیننس بیت کوین چیست؟

بله، تنظیم مقررات و قانون گذاری معمولا یک روند آهسته و غالباً شک برانگیز است. اما هرچه زودتر در مورد چگونگی نگاه رسمی دولت ها به بیت کوین (اقتصادی سیاه ، سفید یا خاکستری) شفاف سازی کنیم، سریعتر می توانیم راه حل هایی ارائه دهیم که برای همه مفید باشد. ما، به همراه بسیاری دیگر از کارشناسان مالی، در انتظار و همیشه مایل به تعامل با دولت ها و نهادهای نظارتی هستیم تا در کنار هم بتوانیم روند اجتناب ناپذیری که در پیش رو داریم را برای همه کارآمدتر کنیم.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه