قیمت لحظه ای ارز استپن؛ معرفی کامل، بررسی آینده و تحلیل GST
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز استپن؛ معرفی کامل، بررسی آینده و تحلیل GST

معروف‌ترین بازی کریپتویی، استپن (STEPN) نام دارد که بر مبنای «بدو پول بگیر😅» یا “Move To Earn” طراحی شده است. این برنامه، کاربران حوزه کریپتو را برای دویدن یا راه رفتن به کوچه‌ها و خیابان‌ها کشانده و همزمان باعث ورود بسیاری از افراد ورزشکار و دوست‌دار ورزش به دنیای ارز دیجیتال شده است. اینجا سیر تا پیاز استپن را برای شما توضیح می‌دهیم تا در صورت تمایل با آگاهی کامل وارد بازار این رمز ارز شوید. این را هم بگوییم که شما می‌توانید با هر سطح درآمدی، تجارت ارز دیجیتال را آغاز کنید. فقط کافیست در یک صرافی ارز دیجیتال حساب باز کنید.

 

  • ✅ بازی‌های بلاکچینی در سال ۲۰۲۱ با رشد و توسعه چشمگیری، وارد حوزه تکنولوژی بلاک‌چین شدند. این بازی‌ها به سرعت توانستند محبوبیت بسیار زیادی را در میان کاربران بدست آورند؛ زیرا به گرایش انسان برای کسب درآمد با سرگرمی مورد علاقه، پاسخ مثبت داده است. در نتیجه اکنون، افراد بسیاری مشغول بازی کردن و کسب درآمد از بازی‌های بلاک‌چینی شده‌اند و تعداد زیادی از پلتفرم‌ها با ایده‌های مختلف سرگرمی پا به این عرصه گذاشته‌اند. 

 

ارز استپن چیست؟

استپن (STEPN) نام یک اپلیکیشن بازی از دسته‌ی بازی برای کسب درآمد (Play to Earn) است. استپن یک اپلیکیشن گوشی هوشمند است که توسط سولانا طراحی شده است. هدف پلتفرم STEPN، ترویج زندگی سالم و جدا کردن مردم از زندگی ماشینی و تشویق آن‌ها به حرکت و گسترش استفاده از وب 3 است.

ارز استپن با نماد GMT توکن بومی پروژه STEPN است که عرضه محدود 5.5 میلیارد توکن را ارائه می‌کند و می‌توان آن را از راه‌های مختلفی مانند فعالیت در برنامه یا خرید از صرافی به دست آورد. در جدول زیر، اطلاعات اصلی این ارز دیجیتال آمده است.

جدول اطلاعات جامع ارز استپنGMT icon
🌐 نام انگلیسی ارز  STEPN
📌 نماد ارز   GMT
آدرس پلتفرم https://www.stepn.com
📃 وایت پیپر https://whitepaper.stepn.com
📍 عرضه کل  5,502,934,159  واحد GMT
📍 عرضه در گردش  863,434,149 واحد GMT
📁 دسته بندی ارز متاورس- وب 3 - بازی کریپتویی - بازی برای کسب درآمد - ورزش
📝 استاندارد ارز   BEP20- ERC20
آدرس قرارداد در کاوشگر Sol scan 7i5KKsX2weiTkry7jA4ZwSuXGhs5eJBEjY8vVxR4pfRx
آدرس قرارداد در کاوشگر Ether scan 0xe3c408bd53c31c085a1746af401a4042954ff740
آدرس قرارداد در کاوشگر BSC scan 0x3019bf2a2ef8040c242c9a4c5c4bd4c81678b2a1
توییتر توییتر  https://twitter.com/stepnofficial
 تلگرام تلگرام https://t.me/STEPNofficial
دیسکورد دیسکورد https://discord.com/invite/stepn
💰 کیف پول اختصاصی https://phantom.app

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: مهم ترین ارزهای متاورس که باید بشناسید!

توضیح مراحل دانلود اپلیکیشن و ورود به بازی استپن

  1. ابتدا برنامه را از سایت اصلی استپن به آدرس https://stepn.com و یا  از گوگل پلی دانلود کنید.
  2.  با استفاده از آدرس ایمیل خود در برنامه ثبت نام کنید.
  3. کیف پول ارز دیجیتال خود را به پلتفرم متصل کنید.
  4. باید کیف پول خود را با ارز دیجیتال Solana (SOL) شارژ کنید؛ چرا که SOL ارز اصلی این برنامه است. 
  5. در مرحله‌ی بعدی یک جفت کفش‌ ورزشی مجازی از فروشگاه انتخاب کنید؛ زیرا کالای مورد نیاز برای شروع حرکت با STEPN هستند.
  6. کفش‌های کتانی در واقع توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هستند و قیمت‌های مختلفی دارند. قیمت هر جفت کفش ورزشی از 12 واحد سولانا آغاز می‌شود که با توجه قیمت روز سولانا  متغیر است. شما همچنین می‌توانید آن‌ها را از بازارهای دست دوم تهیه کنید.
  7. اکنون می‌توانید حرکت خود با STEPN را آغاز کنید و روزانه توکن‌های GST رایگان کسب کنند.

اپلیکیشن ورزشی استپن

اپلیکیشن‌های حرکت برای کسب درآمد، کاربران را قادر می‌سازد تا با انجام ورزش‌های روزانه مانند پیاده‌روی، دویدن آهسته و دویدن سرعتی برای خود درآمد حاشیه‌ای داشته باشند. وقتی حرکت تبدیل به یک بازی می‌شود، وقتی از آن پول درمی‌آورید و در عین حال کنترل کامل بر دارایی‌های درون بازی دارید، می‌توانید به راحتی آب خوردن به تناسب اندام برسید.

استپن یک معنای جدیدی به اصطلاح "سرمایه گذاری در سلامتی!" داده است و اولین بازی در نوع خود است که فعالیت بدنی را با ارز دیجیتال پاداش می‌دهد.

شما می‌توانند برای پیاده روی، آهسته دویدن یا دویدن برای مدت زمان مشخصی در فضای باز کسب درآمد کنید. پاداش به شکل توکن‌های GST ارائه می‌شود.

با ارتقای کفش‌های ورزشی خود، واجد شرایط دریافت GST هستید. وقتی به سطح 30 رسیدید، می‌توانید GMTکسب کنید. GMT توکن حاکمیتی استپن است.

مطالعه مقاله ارز یونی برایت پیشنهاد میشود.

سازو کار بازی استپن چگونه است؟

اگر قصد ورود به بازی استپن را دارید، به نکات زیر توجه فرمایید:

  • انرژی کفش ورزشی هر 24 ساعت یکبار شارژ می‌شود که به نوبه‌ی خود تعداد دقیقه‌های مجاز برای هر کاربر را تعیین می‌کند.
  • می‌توانید چندین ویژگی‌ برای کفش‌های کتانی خود شامل راحتی، انعطاف‌پذیری، شانس و کارایی انتخاب کنید.
  • واحد اندازه‌گیری انرژی زمان است. به این صورت که یک واحد انرژی معادل 5 دقیقه زمانی است که به ورزش اختصاص داده شده است. هنگامی که برای اولین بار، شروع به کار با این برنامه می‌کنید، دو واحد به شما اختصاص داده می‌شود که هر 24 ساعت یکبار دوباره شارژ می‌شود. این بدان معناست که شما به عنوان کاربر جدید، فقط 10 دقیقه در روز فرصت دارید تا GST کسب کنید. همچنین تیم پشتیبان این برنامه اطمینان داده‌ که جای تقلب وجود ندارد! کاربران نمی‌توانند با راه رفتن در محل یا روی تردمیل سیستم را فریب دهند؛ زیرا این برنامه حرکت را از طریق GPS گوشی هوشمند شما ردیابی می‌کند. بنابراین اگر در حال پیاده روی با لوازم جانبی‌ مثل تردمیل باشید، توکن کسب نخواهید کرد.
  • همچنین در صورت داشتن یک تلفن اپل باید به خاطر داشته باشید که حتی زمانی که برنامه خاموش است، حالت پس‌زمینه همچنان می‌تواند تعداد گام‌ها را مستقیماً از داده‌های سلامت دستگاه تلفن همراه شما خارج کند پس جای نگرانی‌ نیست.

مطالعه مقاله ارز الگوراند پیشنهاد میشود.

کفش‌های ورزشی استپن

همانطور که اشاره کردیم، برای آغاز به کار با بازی استپن، ابتدا باید کفش‌های ورزشی NFT خریداری کنید. انتخاب کفش‌های ورزشی نقش اصلی در تعیین سقف درآمد و میزان انرژی دریافتی شما دارد.

می‌توانید کفش‌های کتانی NFT خود را دقیقاً مطابق سلیقه‌ی خود سفارش دهید. به محض اینکه کفش ورزشی شما آماده شد، می‌توانید شروع به دریافت جوایز توکن ابزار GST کنید. 

هر کدام از این کفش‌های ورزشی ویژگی‌های خاصی دارند که مهمترین آنها انرژی است. ویژگی انرژی کفش ورزشی شما مستقیماً بر مدت زمانی که شما مجاز به کسب توکن های GST در روز هستید تأثیر می‌گذارد. انعطاف‌پذیری، سرعت، ساییدگی و پارگی کفش‌های کتانی را کاهش و شانس شما را برای برنده شدن جوایز تصادفی در طول روز افزایش می‌دهد.

انواع کفش های ورزشی در ارز استپن

نکات مهم در انتخاب انواع کفش‌های درون بازی استپن

شما می‌توانید کفش‌های خود انتخاب کرده و سفارشی کنید. در حال حاضر، چهار نوع کفش در دسترس است:

واکر، دونده، مربی و دونده سرعتی.

هنگام انتخاب کفش به دو نکته توجه کنید:

  • سطح تناسب اندام درخواستی: اگر تناسب اندام دارید، لازم نیست کفش‌های مربی یا دونده را انتخاب کنید.
  • میزان توانمندی: هر نوع کفش کتانی سرعتی را که باید برای کسب GST حرکت کنید تعیین می‌کند. اگر توانایی دویدن با سرعت بالا را ندارید، انتخاب کفش‌های دونده، پتانسیل درآمد شما را محدود می‌کند. 

 

  •  با انتخاب کفش‌های واکر، باید با سرعت 1 تا 6 کیلومتر در ساعت راه بروید. سطح درآمد برای هر واحد انرژی مصرف شده، 4 واحد GST است. در واقع شما با ده دقیقه پیاده روی روزانه، 8 واحد GST دریافت می‌کنید.
  • کفش‌های مدل دونده‌ از شما می‌خواهند که با سرعت 4 تا 10 کیلومتر حرکت کنید. پتانسیل درآمد کفش‌های دونده، 5 واحد GST در هر واحد انرژی است.
  • در صورت انتخاب مدل دونده‌ی سرعتی، باید 8 تا 20 کیلومتر در ساعت بدوید. پتانسیل درآمد این نوع کفش‌ها، 6 واحد GST برای سوزاندن هر واحد انرژی است. اگر نتوانید این سرعت را حفظ کنید، درآمد خوبی نخواهید داشت.
  • با انتخاب کفش‌های مربی، باید با سرعت 1 الی 20 کیلومتر در ساعت حرکت کنید. درآمدی این کفش‌ها بین 4 تا 6 واحد GST حرکت برای سوزاندن هر واحد انرژی است.

 

علاوه بر این، می‌توانید کفش‌های ورزشی NFT را بر اساس نادر بودن آن‌ها انتخاب کنید. پنج مدل مختلف وجود دارد: کفش ورزشی معمولی، کفش ورزشی غیر معمولی، کفش ورزشی کمیاب، کفش ورزشی حماسی و کفش ورزشی افسانه‌ای! کفش های کتانی معمولی ارزان ترین نوع هستند که قیمت ان‌ها از حدود 22 سول (SOL) شروع می‌شوند، اما پتانسیل درآمد آنها کمتر است.

توکن های استپن

در این قسمت قصد داریم توکن های موجود در بازی استپن را بررسی کنیم:

طراح اصلی استپن سولانا است و توکن اصلی آن، نماد اختصاری SOL را دارد. SOL توکنی است که توسط آن می‌توانید با خرید کفش‌های کتانی وارد برنامه استپن شوید. برای استفاده از توکن SOL جهت خرید کفش‌های کتانی، باید SOL را با استفاده از کیف پول درون‌برنامه خود خریداری کنید. پس از خریداری کفش ورزشی، شما می‌توانید با پیاده روی و دویدن در مدت زمان معینی در روز، توکن های GST را دریافت کنید. می‌توانید از GST برای موارد زیر استفاده کنید: ارتقا و تعکیر کفش‌های کتانی.

توکن GST و GMT در ارز استپن

اما برنامه‌ی استپن دارای یک توکن دیگر به نام ارز GMT است. این ارز توکن حاکمیتی استپن است. از GMT می‌توان برای تغییر نام کفش ورزشی یا رای دهی در مورد موضوعات مهمی که بر آینده استپن تأثیر می‌گذارد، استفاده کرد. مزایای داشتن توکن‌های GMT ​​عبارتند از:

  1. افزایش شانس برای برنده شدن کفش های کتانی اضافی؛
  2. ارتقا به سطوح بالاتر.

توکن‌های GST عرضه نامحدودی دارند، در حالی که حداکثر عرضه‌ی ارزهای GMT، حدود 6 میلیارد واحد است و فقط به کاربرانی تعلق می‌گیرد که کفش‌های ورزشی خود را از سطح 30 ارتقاء داده‌ باشند.

مزایای استپن

برخی از کاربران معتقدند، برنامه‌ی استپن به این علت که به ازای انجام حرکات ورزشی روزانه، جایزه‌ی نقدی هرچند اندک به آن‌ها می‌دهد، بسیار مشوق است و به آن‌ها برای ادامه‌ی ورزش، رسیدن به تناسب اندام و جدا شدن از زندگی ماشینی بسیار کمک می‌کند و این بزرگترین مزیت برنامه‌ی استپن است.

استپن قصد دارد صنعت تناسب اندام را از طرق مختلف متحول کند. اولاً، از طریق یک مکانیسم پاداش نمادین، کاربران را تشویق می‌کند تا سبک زندگی سالم‌تری داشته باشند. استپن به لطف پاداش‌های درون بازی، مقدار انرژی روزانه و کفش‌های ورزشی سفارشی‌شده، کاربران را به سمت سبک زندگی سالم‌تر سوق می‌دهد.

ارز استپن دوستدار محیط زیست و سلامتی

در آینده، این برنامه قصد دارد حالت ماراتون را نیز اضافه کند که مسابقات هفتگی و ماهانه برای طی مسیری بین 2.5 الی 15 کیلومتر خواهد بود. شرکت‌کنندگان در ماراتن می‌توانند دستاوردهای خود را در جدول امتیازات، با جوایز اضافی برای دوندگان رتبه برتر، کسب کنند.

 

  • در کل، استپن به کاربران اجازه می‌دهد از دو طریق فعالیت کنند: از طریق داشتن یک سبک زندگی سالم‌تر و کسب توکن برای آن و دیگری از طریق مشارکت مثبت در کاهش تولید کربن و گرمایش زمین. اولی به کاربران پاداش عاطفی و مالی می‌دهد. دومی از طریق مشارکت استپن در خرید اعتبارات حذف کربن، باعث مبارزه با تغییرات آب و هوایی می‌شود.

 

معایب استپن

معایب زیادی برای این برنامه وجود دارد که در زیر به چند مورد اشاره شده است:

  1. شما باید برای شروع کسب درآمد با برنامه‌ی استپن، حداقل  12 واحد سولانا بپردازید که با قیمت فعلی سولانا حدود 10 میلیون تومان باید سرمایه گذاری کنید.
  2. بسیار مهم است که در بازی استپن، در ابتدا چه نوع کفشی تهیه کنید. به طور مثال، اگر کفش مخصوص دویدن "jogging " انتخاب کنید؛ فقط زمانی انرژی برای شما منظور می‌شود که حرکات محیرالعقول انجام دهید!
  3. بسیاری از کاربران از این شکایت دارند که با صرف انرژی زیاد، چیزی دندان گیری از این بازی به‌دست نیاورده‌اند و نهایتاً مجبور شده‌اند کفش‌های خود را به فروش برسانند. این بازی سقف درامد دارد و شما باید بیش از شش ماه بدوید و ورزش کنید تا پول سرمایه‌ گذاری اولیه‌ی خود را که صرف خرید کفش کرده‌اید، به دست بیاورید.
  4. تعداد کاربران فعال ماهانه برای برنامه بلاک چین پس از رسیدن به بیش از 700000 کاربر در ماه می 2022، کاهش قابل توجهی داشته است. طبق آخرین گزارش درون زنجیره‌ای، در حال حاضر، استپن فقط 23000 کاربر دارد. این می‌تواند انعکاس دهنده‌ی نارضایتی کاربران باشد.

 

  • ⚠️با سنجش مزایا و معایب کار با پلتفرم استپن، سرمایه گذاری برای خرید کفش‌های این برنامه مقرون به صرفه نیست و پیشنهاد نمی‌شود. همچنین تجربه نشان داده این ارز به مرور زمان رشد نمی کند و از جمله ارزهای پامپی-دامپی است. بنابراین پیشنهاد می‌شود، هنگام انتشار اخبار مهم این ارز، با خرید و فروش آن در صرافی‌ها، از طریق نوسان گیری کسب درآمد کنید.

 

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود: اخبار مهم استپن

بررسی آینده‌ی ارز استپن

حتماً با خواندن این مطلب متوجه شده‌اید که استپن یک پروژه NFT منحصر به فرد است. با این حال، با توجه به کاهش مداوم ارزش GST و GMT، استعداد از دست دادن کاربران خود را دارد.

اگر مایل به پذیرش مقدار قابل توجهی از ریسک برای به دست آوردن ارز دیجیتال در حین ورزش کردن هستید، استپن می‌تواند برای شما مناسب باشد. مثل همیشه، مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام می‌دهید و عاقلانه سرمایه‌گذاری می‌کنید، هرگز بیش از آنچه که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری نکنید. اگر همه اینها برای شما مناسب است، پس از دویدن و کسب درآمد خوشحال باشید!

مطالعه مقاله ارز بیبی دوج پیشنهاد میشود.

تاریخچه‌ی ارز استپن

استپن در آگوست 2021 توسط یاون رانگ (Yawn Rong)، کارآفرین استرالیایی بلاک چین تاسیس شد.

بنیانگذاران ارز استپن

یاون رانگ پیش از راه‌اندازی استپن با تأسیس صندوق Crypto SA در استرالیا وارد ارز دیجیتال شده بود. علاوه بر این، وی به عنوان سفیر پروژه‌ی الگوراند و به عنوان نماینده صنعت انجمن بلاک چین استرالیای جنوبی خدمت کرده است. او استپن را با دوست و شریک خود جری هوانگ (Jerry Huang)، توسعه‌دهنده بازی و بنیانگذار سابق بازی های فلافل (Falafel Games)، تأسیس کرد.

و اما سخن پایانی...

اگر فکر می‌کنید ورود به بازار استپن برای شما به عنوان یک ایرانی گران قیمت است، می‌توانید از بازار پر نوسان این ارز کسب درآمد کنید. برای ورود به بازار ارز دیجیتال و آغاز خرید و فروش، نیاز به آموزش ارز دیجیتال و همچنین یادگیری تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دارید. 

 

 

سوالات متداول (FAQ)

در صورتی که پاسخ سؤال خود را پیدا نکردی، آن را در بخش کامنت‌ها مطرح کنید.

توکن GMT و GST چه نقشی در بازی دارند؟

کاربران می‌توانند پس از نصب نرم افزار استپن و شروع به کار با آن، از پلتفرم استپن توکن‌های GST و GMT را به عنوان پاداش دریافت کنند. در نتیجه می‌توانند با استفاده از این توکن‌ها کفش‌های جدید ایجاد کنند، سطح کتانی‌های خود را ارتقا دهند و از آنها به منظور بهبود کتانی‌ها استفاده کنند. همچنین توکن GMT رمزارز حاکمیتی پلتفرم استپن است که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند در توسعه و تصمیم‌گیری‌های داخل بازی مشارکت داشته باشند.

آیا استفاده از پلتفرم استپن در ایران مجاز است؟

طبق قوانین استپن، استفاده از پلتفرم StepN در کشورهای ایران، آمریکا، چین، کوبا، کریمه، افغانستان، سوریه، کره شمالی، تایلند، مالزی، هنگ کنگ و هند ممنوع است. اما تا به امروز، از سوی کاربران ایرانی، گزارشی مبنی بر مشکل در استفاده از این نرم افزار گزارش نشده است.

بهترین کیف پول برای ارز استپن چیست؟

اگر GMT با استاندارد BEP20 یا ERC20 دارید، کیف پول‌های زیر بهترین گزینه برای هولد این ارز هستند.

آیا سرمایه گذاری در استپن خوبه؟

شما می‌توانید از دو طریق بازی در پلتفرم و یا خرید ارز از صرافی، در رمزارز استپن سرمایه گذاری کنید. با سنجش مزایا و معایب کار با پلتفرم استپن، سرمایه گذاری برای خرید کفش‌های این برنامه مقرون به صرفه نیست و پیشنهاد نمی‌شود. همچنین تجربه نشان داده این ارز به مرور زمان رشد نمی کند و از جمله ارزهای پامپی-دامپی است. بنابراین پیشنهاد می‌شود، هنگام انتشار اخبار مهم این ارز، با خرید و فروش آن در صرافی‌ها، از طریق نوسان گیری کسب درآمد کنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: آشنایی با فوت و فن های نوسان گیری

توکن GST چیست؟

گرین ساتوشی توکن (Green Satoshi Token) توکن ابزار دیگر درون بازی استپن است که می‌توان از آن برای خرید کالا در برنامه استفاده کرد. ارز GST برخلاف توکن GMT، از عرضه نامحدودی برخوردار است و می‌توان آن را از طریق حرکات اولیه در بازی اضافه کرد.

آیا استپن در صرافی بایننس لیست شده؟

بله، جفت ارز GMT/USDT در لیست صرافی بایننس قرار دارد.

بهترین صرافی برای خرید ارز استپن چیست؟

توکن‌های GMT ‌و GST بر بستر شبکه‌های بایننس اسمارت چین و سولانا عرضه شده‌اند. این ارز در صرافی‌های بایننس، کوکوین و بینگ ایکس لیست شده است.

بهترین صرافی برای ایرانیان به منظور خرید ارز STEPN، صرافی بینگ ایکس است. حجم معاملات ارز GMT در صرافی بینگ ایکس بالاست؛ همچنین در این صرافی ایرانیان می‌توانند بدون احراز هویت و با یک ثبت نام ایمیلی این ارز را خرید و فروش کنند. 

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: صرافی بینگ ایکس بهتره یا کوینکس؟

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط